SME

Skromnosť je cnosť, potvrdzuje veda

Ako materializmus ovládol ľudí a ľudia nezvládli materializmus.

Veci samé o sebe spokojnosť neprinesú.Veci samé o sebe spokojnosť neprinesú. (Zdroj: Unsplash - Sarah Dorweiler)

Drahé auto parkuje pred bytom v centre mesta, v kuchyni máte preplnenú chladničku a skriňa je zaplnená takým množstvom šiat, že nič si netreba obliecť dvakrát.

Viac si človek nemôže priať. Výsledky vedeckého bádania naznačujú, že vlastnenie vecí môže byť viac na škodu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo veda učí o materializme

Predstavte si, že vaše dieťa stratí svoje obľúbenú hračku. Aby ste predišli neúnavnému plaču a smútku, budete sa snažiť hračku potajme nahradiť takou istou.

Súvisiaci článok Byť láskavý sa vyplatí. Zlepšíte si tak náladu Čítajte 

Problém vyriešite, ale len v prípade, ak dieťa udržíte v predstave, že drží v ruke tú istú hračku, ktorú vlastní už nejaký ten rok. K takému výsledku sa dostali psychológovia Bruce Hood a Paul Bloom.

SkryťVypnúť reklamu

Deťom vo veku tri až šesť rokov chceli obľúbenú hračku vymeniť za rovnaký, ale nový predmet. Plač a hnev sa dostavil rýchlo po tom, ako boli nútené vybrať si duplikát.

“Niekoľko veľmi milých a poslušných detí súhlasilo, ale potom sa rozplakali,” približuje asistentka výskumu Nathalia Gjersoe, pre portál The Psychologist. Je to akoby verili, že práve ich hračka je niečím výnimočná a nenahraditeľná.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C6A55 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu