SME

Hrozí Bratislave dopravný kolaps? Pýtali sme sa kompetentných

Pozrite si diskusiu so županom.

Stretnutie so županom Jurajom DrobomStretnutie so županom Jurajom Drobom

Týždenníky MY vydavateľstva Petit Press a.s. v spolupráci s komunikačnou agentúrou M KREO pripravili sériu diskusií s vrcholnými predstaviteľmi ôsmich samosprávnych krajov.

Pokračovali sme v Bratislave v priestoroch Bratislavského samosprávneho kraja, kde sme v utorok 12. februára debatovali so županom Jurajom Drobom a sedmičkou diskusných partnerov.

Diskusiu moderoval Peter Vavro, riaditeľ obsahu týždenníkov MY vydavateľstva Petit Press.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Témy stretnutia so županom Jurajom Drobom

  • Skladanie účtov: audit na župe, programové vyhlásenie, transparentný kraj
  • Hrozí Bratislave od polovice februára dopravný kolaps?
  • Vízie a top ciele na nasledujúce roky

Minúta po minúte zo Stretnutia so županom

12:05 - Diskusia končí, Peter Vavro ďakuje všetkým diskutujúcim i prítomným v sále. Ďakujeme, že ste nás sledovali aj v online priestore. Záverečné slovo si zobral ešte Juraj Droba: "Som rád, že ste prišli do priestorov župy, to, že je to kockatá budova z 80-tych rokov je symptomatické. Ďakujem všetkým, som rád, že ste prišli," povedal.

12:03 - Vavro sa pýta, kedy bude chodiť električka do Petržalky. "Momentálne je na odvolaní projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie. Posledný termín na uvedenie do prevádzky je koniec roka 2023, ten sa už posúvať nedá," hovorí Kratochvílová.

11:57 - Župan reaguje na otázku o pozemku v Petržalke. Malo by tam vzniknúť v prvej fáze jazero, lavičky, asfaltový chodník pre mamičky s kočíkmi a hracie prvky. "Postupne budeme pridávať ďalšie prvky. Tri športy sú dlhodobo zanedbávané - basketbal, volejbal a hádzaná - radi by sme tu mali halu s kapacitou od 800 do 2000 divákov pre tieto športy. Rovnako by sme chceli dať priestor bojovým športom," povedal Droba.

11:54 - Zástupca Národnej diaľničnej spoločnosti vyzval zúčastnených, aby tlačili na výstavbu druhej etapy nultého obchvatu. "Ja ako župan som už v minulosti zaujal viackrát postoj, v ktorom som podporil NDS a ministerstvo dopravy. Chápem, že ak by sme kamióny odklonili, Bratislave by sa hneď lepšie dýchalo," povedal Droba.

11:52 - Droba spomína nočnú prácu pri rekonštrukcii cesty medzi Sencom a Pezinkom, kedy celý úsek trval 3,5 mesiaca a robotníci tu pracovali aj v noci a aj cez víkendy.

11:51 - Otázka z publika - budú nočné zmeny na stavbách? "Áno, uvažuje sa o tom, ale treba myslieť aj na obyvateľov. Pri Starom moste sme mali na nočnú prácu výnimku, ľudia nám napriek tomu volali a nočná práca ich rušila. Neviem reagovať na to, či jeden alebo druhý investor o niečom takom uvažuje, ale opýtame sa," povedala Kratochvílová.

11:50 - Otázka z publika - prečo sa najprv rieši mestská križovatka a nie diaľničný most? Droba a Kratochvílová sa zhodli, že toto je otázka na ministerstvo dopravy.

11:48 - Kratochvílová hovorí, že bude zriadená informačná linka k dopravným obmedzeniam, bude tu zvýšený dohľad polície, pribudnú aj ďalšie kamery. "Informovať budeme prostredníctvom všetkých našich kanálov. Cestovanie MHD nie je žiadny strašiak, ja takto cestujem roky, " hovorí Kratochvílová.

11:45 - Otázka z publika. "Budú môcť bus-pruhy využívať aj taxislužby?" "Na Gagarinovej budú vyhradené jazdné pruhy pre autobusy, nákladnú dopravu a pre osobnú dopravu, vrátane taxislužby. Takže nebudú to klasické pruhy, ktoré dnes taxislužby využívajú," odpovedá Tatiana Kratochvílová.

11:41 - Spoločnosť Antik vlani v septembri vyskúšala pilotný projekt, ako sa dostať z rodinného domu k autobusovej zastávke alebo k cieľovému bodu v centre. "Na trati Bratislava Nové mesto - Senec sme priamo vo vlaku požičiavali elektrické kolobežky. Cestujúci si ich cez aplikáciu požičali a doviezli sa zo stanice do práce. Urobili sme prieskum, ľudia by tento prostriedok privítali na Hlavnej stanici, použitie kolobežiek tiež záviselo od počasia," vysvetľuje Blaas.

11:40 - Slovo má Peter Blaas zo spoločnosti Antik. "Dôvod, prečo sa vyjadrujeme k mestským témam je ten, že chodíme po obciach, rozprávame sa so starostami a sami vyvíjame riešenia, ktoré samosprávam často chýbajú," hovorí.

11:38 - "To, čo dnes ponúkate, keď to prerátam na čas, nie je pre mňa alternatíva. Toto ma nemotivuje," povedal Lužica. Prvých dvadsať minút stratí v autobuse na diaľnici rovnako, ako v aute. V meste je alternatív viac, ale tých prvých dvadsať minút je stále rovnakých.

11:36 - Lužica upozornil na to, že Chorvátsky Grob má rozpredané pozemky developerom pre 40-tisíc potenciálnych ďalších obyvateľov. "Ak sa zbláznia a začne sa tu vo veľkom stavať, tak Vajnory skončili a my, čo sme ďalej, rovnako. Veľmi rýchlo treba začať analyzovať dátové modely a hľadať alternatívne formy dopravy. Neviem, či nám nové napojenie na diaľnicu pomôže," hovorí.

11:33 - Slovo si zobral Ivan Lužica z audítorskej a poradenskej spoločnosti Radvise. "Pätnásť rokov dochádzam do Bratislavy z Čiernej Vody. Ale je tu zásadná otázka - má Bratislava spravenú mestskú dopravu tak, aby to bolo pre nás motivačné?" pýta sa. Spomína na autobus, ktorý chodil do Bratislavy raz za hodinu, keď išli dva, tak išli päť minút po sebe. "Je to výsmech, zmenilo sa to možno pol roka dozadu," povedal Lužica.

11:31 - Slovo má Tatiana Kratochvílová. "Bratislava vníma ako vážny problém cestujúcich, ktorí prichádzajú do Bratislavy. To je problém, ktorý nevládzeme financovať a riešiť, očakávame spoluprácu so štátom a s BSK. Čo sa týka štúdie železničného uzla Bratislava, absolvovali sme už viacero stretnutí, zajtra si ideme dovysvetľovať niektoré otázky. Očakávanie, ktoré naši dopraváci mali asi nebude naplnené, štúdia neponúkne odpoveď na to, koľko cestujúcich prestúpi z auta do vlaku. Bratislava má 80 kilometrov koľajníc, ale podľa našich informácií to nevyzerá ako zásadná vec, ktorá by doprave pomohla. Očakávania strácame," poveda.a

11:27 - Vavro sa pýta, či sa v rámci hlavného mesta pripravujú nové železničné stanice pre cestujúcich. "V rámci štúdie dopravného uzlu Bratislava sa uvažuje, že v niektorých miestach budú vybudované zastávky, kde môže zastaviť vlak ako taký. Štúdiu robí ŽSR, my sme prizvaní a navrhnutých je pár lokalít - Lamačská brána, Bory, Vrakuňa a podobne. Tiež je navrhnuté prepojenie TIOP - Bratislava Vinohrady, Bratislava Filiálka a Bratislava Nové Mesto," hovorí Martinček.

11:26 - "Majú vlaky kapacitu ešte voziť ľudí?" - Áno. "Pripravujete nové spoje pre obmedzenia?" - Nie, infraštruktúra nám to neumožňuje. Odpovedá Martinček na otázky moderátora.

11:22 - V priebehu dňa využije vlaky ZSSK asi 60-tisíc ľudí, denne ich do Bratislavy migruje asi 130-tisíc z priľahlých oblastí. "Toto je trh, ktorý sa rozdeľuje určitým pomerom. V roku 1995 sme mali osobnú a verejnú dopravu v pomere 50:50, dnes je to 75:25. Viedeň má záujem mať ten pomer opačný, teda 25 percent ľudí individuálnou a 75 verejnou dopravou," hovorí Martinček.

11:21 - Kapacity vlakov sú vyťažené od 80 do 60 percent súčasného vozového parku. Frekvencia v špičkách ráno a poobede sa pohybuje na 15-20 minútach, viac infraštruktúra neumožní, tvrdí Martinček.

11:18 - "Nedovolím si dávať nejaký vážny komentár, či nám súčasná infraštruktúra bude stačiť k tomu, aby sme dlhodobo riešili problematiku verejnej dopravy. V roku 2017 sme urobili skúšobnú jazdu na koľajniciach, ktoré neboli od roku 1986 využívané a previezli sme sa na Filiálku. Potom sme sa previezli vláčikom po Prístavnom moste. Potrebovali sme odpoveď na otázku, či vieme po tejto infraštruktúre bezpečne prepravovať cestujúcich. Až potom sme mohli dať prísľub, že zvýšime frekvenciu," hovorí Martinček. V priebehu dňa príde a odíde do a z Bratislavy asi 360 vlakov.

11:17 - Vavro smeruje otázku na Karola Martinčeka, člena predstavenstva a riaditeľ aúseku obchodu ZSSK. "Sú železnice pripravené na zvýšenie počtu cestujúcich?" pýta sa moderátor.

11:15 - Horčíková si pochvaľuje autobusové pruhy, tie im umožnia obslúžiť viac cestujúcich bez navyšovania počtu vodičov a autobusov. "Tých desať miliónov cestujúcich, ktorých sme odviezli vlani naviac, je veľmi dobrý výsledok. Keď autobus stojí hodinu a pol v zápche, spôsobuje to problémy a ďalšie náklady. Buspruhy sú ideálnym riešiením," hovorí.

11:13 - Podľa Bošnáka nie je v niektorých mestách záchytné parkovisko ideálnym riešením. "Spoje sme navýšili za posledný rok aj o 15 percent a tiež sme do toho dali o 3 milióny viac a to je veľa peňazí. Ale ak tam ešte bude poriadna stanica, tak toto je pre nás cesta," hovorí Bošnák.

11:08 - Bošnák hovorí, že župa má peniaze na to, aby budovala záchytné parkoviská, ale cestu vidí inde. "Momentálne navážame ľudí k vlakom. Skúsme ich doviesť k autobusom. Potrebujeme lokálne spoje, ktoré ich dovezú k autobusovým staniciam. V zahraničí funguje maličký autobus, ktorý chodí v intervale. Vieme to rozhodnúť zajtra, aby človeka komfortne odviezol zo zastávky do 300 metrov od domu k autobusu," hovorí Bošnák.

11:06 - Vavro sa pýta na záchytné parkoviská, odpovedá Juraj Droba. "Projektov záchytných parkovísk je rozpracovaných takmer dvadsať, začaté je v Malackách, Pezinku, malo by byť všade v okolí. Problémom ale je, že ľudia nemajú z auta do akého vlaku presadnúť, pretože ich kapacita je naplnená," hovorí.

11:04 - Slovo si zobrala Tatiana Kratochvílová. "Nevieme a neviem, či má na to niekto odpoveď, či tieto naše opatrenia budú stačiť s ohľadom na rozvoj satelitov. Infraštruktúra nielen dopravná ale aj sociálna mešká za tým, ako rýchlo tu vznikajú nové rodinné domy. Vzniká nová oblasť pri Chorvátskom Grome, kam sa má prisťahovať dvetisíc nových ľudí. Budeme robiť to čo vládzeme, ale je otázky, či to bude stačiť, aby sme problém len netlačili pred sebou," hovorí Kratochvílová. Upozornila, že v satelitoch nie je dostatok škôl, škôlok ani pracovných miest, preto všetci títo obyvatelia budú dochádzať do Bratislavy.

11:02 - Od 18. februára do 31. marca bude lístok v integrovanej doprave cez mobilnú aplikáciu s 50 percentnou zľavou, povedala Horčíková.

11:00 - "Oceňujeme aktuálnu spoluprácu so všetkými tromi objednávateľmi a uplynulý rok vnímame ako významný. Uplatniť intervalové cestovné poriadky sme sa pokúšali už niekoľko rokov, sme veľmi radi, že dnes je nadväznosť zabezpečená, ľudia môžu kombinovať vlaky a autobusy," hovorí Horčíková. Spomenula aj mobilnú aplikáciu, ktorú spustili v minulom roku.

10:59 - Podľa Horčíkovej sa skrátili intervaly medzi spojmi najmä v rannej špičke, smerom na Most pri Bratislave a Dunajskú Lužnú ide o 144 autobusov viac.

10:56 - Slovo dostala Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka Bratislavskej integrovanej dopravy. Na situáciu sa podľa nej pripravovali v predstihu, keďže pôvodný termín bol september. "Nové cestovné poriadky sme zaviedli v auguste, opatrenia umožnili cestujúcim z regiónu výhodnejšie cestovanie. Priniesli už aj prvé úspechy, za rok 2018 evidujeme 3% nárast v integrovanej doprave, čo je o desať miliónov prepravených cestujúcich viac. Rovnako sme do integrovaného systému zapojili RegioJet," hovorí Horčíková.

10:55 - Kratochvílová sa toho neobáva, argument pre cestujúcich je podľa nej najmä čas, ktorý získajú. "Vďaka buspruhom by mala doprava z Podunajských Biskupíc trvať nie tridsať minút, ale približne 11 až 14 minút," hovorí.

10:54 - "Prečo si myslíte, že bezplatná doprava pritiahne ľudí, keď len malé percento ľudí tvrdí, že verejnou dopravou necestuje kvôli cene? Neobávate sa, že niektoré autobusy budú preto preplnené" sprostredkoval Vavro otázku z publika.

10:49 - Urban hovorí, že doprava zdarma platí pre niektoré trolejbusové linky (päť liniek) priamo v oblasti, ktorá je postihnutá zvýšeným dopravným zaťažením. "Chceme ju zatraktívniť pre ľudí, ktorých sa to najviac dotkne. Nie je cieľom urobiť dopravu zadarmo v celej Bratislave," povedal Urban. Ten ocenil aj prístup vedenia mesta, ktoré sprístupnilo Páričkovu ulicu len pre verejnú dopravu a rovnako zriadilo preferenčné pruhy pre autobusy.

10:48 - "Bude na niektorých linkách od 18. februára do 31. marca cestovanie na niektorých linkách bezplatne? Stále to platí? A prečo v ohraničenom termíne?" pýta sa Vavro.

10:45 - Na otázku, ako sa majú ľudia presúvať, odpovedá Milan Urban generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Bratislava. "Uzáverám predchádzalo dopravné modelovanie. Snažíme sa nielen zistiť, ako situácia bude vyzerať, ale aj ponúkať riešenia. Tie sú veľmi inovatívne, či už v prípade Páričkovej alebo Gagarinovej ulice. Samozrejme záujmu musí byť aj prispôsobená aj dopravná kapacita," hovorí.

10:44 - Kratochvílová radí, aby sa ľudia presúvali hromadnou dopravou, ktorá odvezie pätnásťnásobne viac ľudí ako auto.

10:43 - Mlynské Nivy majú byť hotové do štrnástich mesiacov, rondel pod prístavným mostom je rozplánovaný na dva roky, postupne sa však bude situácia zlepšovať, tvrdí Kratochvílová.

10:42- Droba s Kratochvílovou súhlasí, župa podľa jeho slov spolupracuje s mestom, nastavenie je dobré a neboja sa robiť nepopulárne rozhodnutia, ktoré roky nikto neurobil.

10:41 - "Myslím, že nebola dostatočná politická odvaha riešiť tento problém. Akékoľvek obmedzenie v doprave je nepopulárne a podľa mňa to súviselo s termínom komunálnych volieb," odpovedá Kratochvílová na otázku, prečo sa toľko čakalo.

10:40 - Vavro a pýta, prečo sa tieto investície toľko odkladali. Spomína mocenské a personálne zmeny, avizované bolo dopravné peklo od septembra, potom sa nič nedialo. "Prečo to celé vzniklo a dnes, 15. februára stojíme pred dvomi obrovskými obmedzeniami v jednom balíku. Nedalo sa tomu predísť?" pýta sa Vavro

10:38 - "Obe tieto investičné akcie sa pre nás z neznámych príčin toľko odkladali, až sa to už viac nedalo a budú spustené naraz. Je dôležité, aby sa dostavala autobusová stanica Mlynské Nivy a doprava sa dostala konečne do normálnych koľají. Odkladanie jej realizácie neprospieva kvalite života obyvateľov, ktorí tu žijú," hovorí Kratochvílová. Podobná situácia je aj v prípade rondla, zmluvy so štátom majú svoje termíny a nie je možné ich odďaľovať.

10:36 - Moderátor Peter Vavro premostil na tému doprava. Publiku pustil video primátora hlavného mesta Bratislava Matúša Valla, ktorý hovorí o nadchádzajúcom dopravnom kolapse pre dve rozsiahle investičné akcie na Mlynských Nivách a na kruhovej križovatke pod Prístavným mostom. Otázku smeruje na Tatianu Kratochvílovú, námestníčku primátora. Aké opatrenia sa chystajú?

10:32 - Vavro sa pýta na "hajlajty" pôsobenia Juraja Drobu. "Rád by som vyriešil, čo bude s 9,5 hektárovým pozemkom na konci Petržalky. Bol by som rád, aby to bol športovo-rekreačný areál. Chcel by som, aby sme potiahli ďalej rekonštrukciu Bábkového divadla," hovorí Droba. BSK by podľa neho rado začalo aj s rekonštrukciou Divadla Arena, tiež plánujú zariadenie pre dospelých s autizmom. "Dôležitá je téma obchvatu Grobov, riešime spory s vlastníkmi pozemkov. V budúcom roku by mala byť dokončená cesta Rohožník - Malacky, zameriavame sa aj na obnovu polikliniky v Karlovej Vsi," povedal Droba.

10:30 - "Máme 84 organizácií, ktoré sa majú na čo tešiť. Máme pre nich dobré správy, bude to efektívne riadená župa. Našli sme tu 250 kompetentných ľudí, máme možno menej riaditeľov a vedúcich, ale všetci si zastanú svoju robotu," hovorí Bošnák. Podľa jeho slov je župa po roku dobre nastavená, má schválený rozpočet, veci sa snažia mať nastavené dopredu.

10:27 - Čo sa týka peňazí do oblasti kultúry, športu, mládeže a rozvoja turizmu, BSK má dotačnú schému, ktorá je výnimočná. "Sme župa so 650-tisíc ľuďmi a z balíka dotácií, ktoré idú na tieto oblasti, dávame každý rok asi tri milióny eur. Budeme radi, keď zo župy odíde spokojný obyvateľ," hovorí Bošnák.

10:26 - Vavro smeruje otázku na Ivana Bošňáka, riaditeľa odboru financií Bratislavského samosprávneho kraja. Na čo by sa mala župa zamerať v budúcnosti a čo naopak pre župu nie je potrebné?

10:25 - Vavro sa pýta na spoluprácu s poslancami. "Stretli sme sa päťdesiati ľudia, ktorí chcú spraviť niečo dobré pre kraj. Nehráme sa na koalíciu a opozíciu, posledné rokovanie trvalo iba 1,5 hodiny, prejednali sme sedemnásť bodov a nikto nebol proti," hovorí Droba. Tvrdí, že jeho zelené stranícke tričko SaS ide na župe dole a chce pracovať pre kraj.

10:24 - Podľa Drobu župa podala dve trestné oznámenia na základe zistení o porušení zákona. Jedno sa týkalo kazetových stropov a druhé verejného obstarávania.

10:23 - Droba hovorí, že počet zamestnancov na župe klesol možno o desať. "Rozhodli sme sa ísť cestou dostať z tých ľudí čo máme čo najlepší výkon. Nešli sme do auditov s krvavými očami a nerobili sme seky motorovou pílou," hovorí župan.

10:22 - Vavro sa pýta na výsledky auditov a kontrol, ktoré na župe prebehli a tiež plány v tejto oblasti do budúcnosti.

10:21 - Župa vyčlenila milión eur na odmeny pre učiteľov, podarilo sa im podľa Drobu aj zlepšiť integrovanú dopravu. S Trnavským samosprávnym krajom podpísali memorandum o spolupráci v doprave.

10:19 - Medzi top projekty označil Droba rekonštrukciu Synagógy v Senci, rekonštrukciu cesty Malacky - Rohožník na Záhorí a súčasné budovanie novej cyklotrasy. Župa tiež pripravila katalóg stredných škôl a podľa Drobu sa im opäť podarilo vzbudiť záujem o stredné odborné školstvo.

- Droba ďakuje všetkým zamestnancom, hovorí, že prvý rok bol možno veľmi tvrdý, na ľudí mali vysoké požiadavky a jasne im stanovili ciele, za ktoré boli hodnotení.

- Vavro hovorí, že hodnotenie župy bolo pred rokom na úrovni známok 3- až 4, podľa toho, čo povedal Juraj Droba v diskusii pred rokom. Droba reaguje, že hodnotenie bolo pod vplyvom kampane možno príkre, nakoniec našiel na župe množstvo odborníkov, s ktorými spolupracuje a riadenie župy sa čoraz viac podobá riadeniu firmy.

- Obsahový riaditeľ divízie týždenníkov MY a moderátor diskusie Peter Vavro predstavil hostí a načrtol témy, ktorých sa debata bude týkať. Okrem odpočtu župana sa zameria najmä na dopravu a blížiace sa dopravné obmedzenia.

- Slova sa ujal Milan Mokráň, riaditeľ divízie týždenníkov MY. Prítomných privítal a nadviazal na prvé stretnutie so županom, ktoré týždenníky MY a agentúra M KREO zorganizovali pred rokom.

- Hostia sú už na svojich miestach, diskusia začne o malú chvíľu.

- Diskusné stretnutie so županom Jurajom Drobom sa začne od 10:00. V rovnakom čase odštartujeme z neho aj online prenos minútu po minúte a živý prenos prostredníctvom facebooku.

Hostia stretnutia so županom

  • Juraj Droba – predseda Bratislavského samosprávneho kraja
  • Ivan Bošnák – riaditeľ odboru financií Bratislavského samosprávneho kraja
  • Tatiana Kratochvílová – námestníčka primátora mesta Bratislava
  • Zuzana Horčíková – generálna riaditeľka, Bratislavská integrovaná doprava
  • Ivan Lužica – Senior Advisor, Radvise
  • Karol Martinček – člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK
  • Peter Blaas – Business Development Director, Antik Telecom
  • Milan Urban – generálny riaditeľ, Dopravný podnik mesta Bratislava

Dátum: 12. február 2019 / Župný dom, Bratislava. Čas: 10.00 – 12.00 hod.
Moderátor: Peter Vavro, Dress code: business casual, Vstup na pozvánku

Autor: redakcia týždenníkov MY

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 752
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 497
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 443
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 640
  5. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 551
  6. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 472
  7. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 267
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 167
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 866
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 525
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 134
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 140
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 647
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 10 202
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 467
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
SkryťZatvoriť reklamu