tu dostane mesto zo štátnych daní len toľko ako v minulom roku. Riešenie niektorých problémov v oblasti bytovej výstavby a dopravy (kde napríklad v prostriedkoch hromadnej dopravy je priemer osem cestujúcich na meter štvorcový, kým európsky štandard je päť až šesť cestujúcich) preto závisí od vyrovnania dlhu štátu voči Bratislave, ktorý spôsobila vláda V. Mečiara tým, že neuvoľňovala dostatok financií v súlade s významom hlavného mesta. Magistrát pripravuje vyčíslenie dlhu a predloží tento materiál vláde, dodal J. Moravčík. Vzhľadom na stav štátnych financií však nemožno predpokladať, že štát uhradí dlh zo svojho rozpočtu, skôr by sa mohli použiť mimorozpočtové zdroje. Nový model samosprávy pripravuje vláda v rámci avizovanej reformy verejnej správy - svoje predstavy má v tejto oblasti magistrát, ZMOS aj Únia miest a obcí. Tieto snahy by sa podľa J. Moravčíka mali skoordinovať. V rámci nového modelu sa pripravuje napríklad novela zákona o Bratislave, v ktorej by sa mal upraviť štatút mesta na samostatný kraj, čo by prinieslo do mestskej pokladnice viac peňazí.