Tento rok Konsolidačná banka, štátny peňažný ústav, vyplatila doterajšieho veľkého akcionára Československých aerolínií (ČSA) Air France. Stalo sa tak po zlých hospodárskych výsledkoch ČSA za minulý rok. Podľa prezidenta ČSA Antonína Jakubšeho nie je možné v súčasnosti nájsť jediného strategického investora pre ČSA. Preto ČSA počíta s tým, že kapitálovo vstúpi do ČSA viac zahraničných partnerov, tí budú spolupracovať s ČSA v oblasti obchodnej, finančnej a know-how. ČSA oslovila viac leteckých spoločností v Severnej Amerike a na Ďalekom východe vo veci kapitálovej účasti v ČSA. Doteraz existuje spolupráca s francúzskou spoločnosťou Servair v oblasti cateringu (zabezpečovanie jedál a nápojov na palube lietadla) a s americkou spoločnosťou ITS v oblasti ramp-handlingu (odbavovanie batožín). Okrem malého podielu akcií, ktoré sú v držbe niektorých slovenských miest a Českej poisťovne, stále najväčší balík 49 percent drží FNM ČR. A. Jakubše predpokladá, že tieto akcie v budúcnosti odkúpia české banky.
ČSA prevádzkujú dva aerobusy A310-300, päť boeningov 737-500 a menšie lietadlá, kam patrí aj sedem ruských TU-154M a TU-134A. Nedávno bol ohlásený posledný let lietadlom IL-62, ktoré na medzištátnu a medzikontinentálnu dopravu používali ČSA v minulosti.
Po vyše 71-ročnej histórií ČSA sa má zmeniť ich názov na České aerolínie, v angličtine Czech Airlines. Má sa tak stať v marci 1995. Podľa riaditeľa vonkajších vzťahov ČSA Plocka používanie doterajšieho názvu vyvoláva u cestujúcich nejasnosti a nesprávne interpretácie. Na potrebu riešenia názvu po rozdelení ČSFR upozorňovali aj nadnárodné letecké organizácie IATA, ICAO, AEA.