Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

STV odmietla ďalej vysielať Večer M. Markoviča *Podľa J. Paczelta nový riaditeľ STV J. Darmo dokazuje, že televízny divák je na poslednom mieste

BRATISLAVA (SME - BORIS KOREŇ) - Po niekoľkých mesiacoch dohadov, špekulácií a rôznorodých vyjadrení je už dnes jasné, že jednu z najúspešnejších zábavných relácií Večer Milana Markoviča televízni diváci vo vysielaní Slovenskej televízie (STV) počas ...

BRATISLAVA (SME - BORIS KOREŇ) - Po niekoľkých mesiacoch dohadov, špekulácií a rôznorodých vyjadrení je už dnes jasné, že jednu z najúspešnejších zábavných relácií Večer Milana Markoviča televízni diváci vo vysielaní Slovenskej televízie (STV) počas budúceho roka neuvidia. Doteraz bolo odvysielaných 26 pokračovaní Večera M. Markoviča a relácia v tomto roku dosiahla priemernú sledovanosť 63,3 percenta. Podľa sociologického výskumu, ktorý uskutočnil Novinársky študijný ústav (jeho riaditeľom je terajší riaditeľ STV Jozef Darmo) bola spolu so seriálom Jednoducho Mária najúspešnejším programom STV.

Skryť Vypnúť reklamu

Zrekapitulujme si niekoľko faktov a výrokov z posledného mesiaca, ktoré naznačovali alebo aj zahmlievali skutočné zámery vedenia a Rady STV:"Pokiaľ ide o M. Markoviča, je už naozaj najvyšší čas, aby si urobil umeleckú prestávku..." (E. Kristínová, predsedníčka Rady STV pre týždenník Zmena č. 261).

STV podľa slov programového námestníka riaditeľa STV Miloša Mistríka pre SME 7. 12. 1994 mala záujem o spoluprácu s mnohými agentúrami a humoristami a výrobcov relácií Večer Milana Markoviča, Apropo TV a Halušky oslovili listom, v ktorom ich žiadajú, aby im predložili námet na budúci rok.

"Nuž, my sme sa rozhodli tieto relácie ponechať, samozrejme, nie v tom duchu, ako ich vidíte teraz." (Ladislav Čavojský, šéfdramaturg Producentského centra umeleckých programov STV, SME 10. 12. 1994)

Skryť Vypnúť reklamu

(Pokračovanie na 2. strane)

Piateho decembra odoslal programový námestník riaditeľa STV M. Mistrík list, v ktorom konštatuje "z poverenia STV a po prerokovaní s Radou STV", že úroveň programu (Večer M. Markoviča) má klesajúcu tendenciu a "pán Markovič sa opotreboval"... Šestnásteho decembra ponúka nový šéfproducent Producentského centra umeleckých programov Peter Ševčovič spoluprácu na ďalšie tri mesiace. (SME, 20. 12. 1994)

Včera sme sa telefonicky spojili s majiteľom agentúry Paczelt Jozefom Paczeltom, ktorý povedal, že 26. pokračovanie Večera Milana Markoviča bolo zatiaľ posledným, ktoré televízni diváci v STV uvidia. Nevylúčil však možnosť, že relácia bude pokračovať naďalej aj na televíznej obrazovke - prostredníctvom inej televíznej spoločnosti. Hoci nemajú ešte oficiálne vyrozumenie, šéfproducent Producentského centra umeleckých programov Peter Ševčovič (ten istý, ktorý je podpísaný pod tzv. akceptačný list, v ktorom ponúka spoluprácu na ďalšie tri mesiace) im ústne oznámil, že v budúcom roku sa Večer... vysielať nebude. Podľa J. Paczelta to odôvodnil tendenčnosťou programu a tým, že STV má dostatok iných zábavných relácií, ktoré ho nahradia. Na otázku SME, ako hodnotí neodvysielanie reprízy relácie Večer... minulý štvrtok, P Paczelt uviedol: "Je to prejav zbabelosti STV, pretože nedokázali vysvetliť televíznym divákom ani dôvod, prečo to urobili. To, čo sľubuje nový riaditeľ televízie Jozef Darmo, že STV bude verejnoprávna inštitúcia, ktorá má slúžiť televíznym divákom, sú len slová, pretože v praxi dokazuje, že televízny divák je až na poslednom mieste."

Skryť Vypnúť reklamu

Telefonicky sme sa obrátili aj na niektorých ďalších výrobcov zábavných programov pre STV (Čo dokáže ulica, Rhytmick, Redline, Apropo TV, Snívajte s nami). Zmluvy na budúci rok zatiaľ nemajú uzavreté a Slovenská televízia sa "neunúvala" (?!) im ani oficiálne oznámiť, či ráta s vysielaním ich relácií.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 031
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 893
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 029
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 015
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 875
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 10 725
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 389
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 665
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 567
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 534
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu