Na dnešnom rokovaní vlády SR sa má rozhodnúť o.i. aj o tom, či vláda predloží alebo nepredloží do Národnej rady SR návrh štátneho rozpočtu na rok 1995. Odhliadnuc od znenia zákona č. 567 o rozpočtovom hospodárení v SR, ktorý počíta aj s variantom, keď vláda rozpočet do parlamentu nepredloží, viac ako právne konzekvencie sú dnes aktuálne skôr tie politické.
Podľa signálov, ktoré vysiela designovaný premiér, vláda by rozpočet do NR SR predložiť mala, aj keď ON sám ho sotva pri hlasovaní podporí. Z toho vyplýva, že je veľmi reálne očakávať, že fiškálny rok 1995 sa začne rozpočtovým provizóriom. Avšak nie je rozpočtové provizórium ako rozpočtové provizórium. Ak totiž Moravčíkova vláda rozpočet nepredloží, HZDS získa veľmi jednoduchý argument, keď bude v roku 1995 občanom zdôvodňovať "rozpočtový chaos" (Slovensko, mimochodom, skúsenosť s rozpočtovým provizóriom ešte nemá). Nehovoriac už o tom, aké ekonomické a politické faux pas a tieňové ekonomické machinácie bude môcť budúca vláda ukryť pod pláštik provizória, za ktoré bude niesť zodpovednosť niekto iný.
Okrem tejto negatívnej motivácie, prečo treba predložiť rozpočet, existuje aj motivácia pozitívna. Po prvé, ide o celkom elementárnu zodpovednosť súčasnej vlády voči občanom tejto republiky. Po druhé, vyrazia sa tým niektoré tromfy z Mečiarových rúk - nebude môcť tvrdiť, že vláda rozpočet nepredložila, lebo ho nebola schopná zostaviť. Po tretie, je dôležité, aby verejnosť poznala argumentáciu obidvoch strán, keď sa nad návrhom štátneho rozpočtu na pôde parlamentu začne tvrdý zápas. Po štvrté, argumentácia súčasnej vládnej koalície pri obhajobe rozpočtu v NR SR poskytne verejnosti i médiám dostatok informácií, ktoré sa zídu v ďalšom období: a) oveľa ťažšie bude Mečiarova vláda vysvetľovať príčiny vzniku a dôsledky z realizácie rozpočtového provizória; b) pokiaľ budúca vláda predloží a schváli vlastnú predstavu štátneho rozpočtu, bude zaujímavé skúmať, ako sa zhoduje s kritikou, ktorú odpálili poslanci za HZDS na koncepciu súčasného Moravčíkovho návrhu, prípadne ako sa zhoduje s možnosťami slovenskej ekonomiky; c) pokiaľ budúca vláda predloží rozpočet takmer identický so súčasným návrhom, potom sa bude verejnosť pýtať spolu s nezávislými médiami, načo bolo dobré rozpočtové provizórium.
Podľa slov V. Mečiara "ak by terajšia verzia rozpočtu išla do parlamentu, je možné ju meniť. Možno by sa v niektorých položkách dal urobiť kompromis..." Podľa iných slov v tom istom rozhovore pre periodikum Slovenská republika "meniť čiastkové detaily rozpočtu je nezmyselné, pretože koncepčný pohľad na jeho štruktúru je z mojej strany úplne iný."
Tak teda aký, vy, designovaný premiér?