ia so zamestnancami priamo v Železiarňach Podbrezová. Z toho vyplýva aj naše rozhodnutie, že míting, ktorý bol pripravený na utorok 22. novembra, sa v Bratislave neuskutoční." Uviedol to po včerajšom rokovaní u premiéra J. Moravčíka predseda odborovej organizácie a. s. Železiarne Podbrezová O. Demián.
Podľa slov ministra hospodárstva P. Magvašiho, ktorý sa tiež zúčastnil rokovania, kroky odborovej organizácie nemali žiadny politický podtón, ale boli motivované len hospodársko-sociálnymi záujmami. V tejto súvislosti upozornil, že cenové rozdiely kovového šrotu vytvárajú predpoklady na jeho export do vyspelých krajín, vrátane ČR, kde sú ceny tejto suroviny v porovnaní s cenami v SR vyššie. "Z tohto dôvodu sme zaviedli od utorka tzv. monitorovacie licencie pre vývoz do ČR, ktorými sa bude uskutočňovať identifikácia vývozu kovového odpadu a na tejto báze sa prípadne prijmú opatrenia v rámci colnej únie v prospech obidvoch strán," dodal P. Magvaši. Minister zároveň poukázal na to, že problém úzko súvisí s oneskorením privatizácie Kovošrotov. Potreba železného kovového odpadu, podľa jeho slov, sa dá prognózovať dlhodobejšie, a preto bude potrebné túto surovinu zabezpečovať aj z dovozu. P. Magvaši v tejto súvislosti informoval, že sú predrokované niektoré dodávky z Poľska a taktiež bude potrebné dotiahnuť kontrakty s Ukrajinou. "Treba povedať, že tento týždeň sa v Kovošrotoch jasne identifikovali niektoré kovové odpady a surovina na zabezpečenie prevádzky Železiarní Podbrezová je na ceste," zdôraznil minister hospodárstva. Na poznámku SME, že problémy s dodávkami kovového šrotu sú podľa niektorých obchodných firiem spôsobené nízkou platobnou disciplínou Železiarní Podbrezová, reagoval generálny riaditeľ akciovej spoločnosti V. Soták slovami: "Je pravda, že v priebehu prvého kvartálu a začiatkom tretieho sme mali značné podlžnosti voči týmto subjektom, ale rozhodujúcim dodávateľom dnes nedlžíme viac ako desať miliónov korún a naša mesačná potreba šrotu predstavuje štyridsať miliónov."
Autor: SME - iš