Piatok, 24. september, 2021 | Meniny má Ľuboš, ĽuborKrížovkyKrížovky

Domobrana je v súlade s Programovým vyhlásením slovenskej vlády

BRATISLAVA (SME - rk) - "Vojsko domobrany SR bolo zriadené v rezorte obrany v súlade s programovým vyhlásením vlády SR. Podľa rozhodnutia Rady obrany štátu z 25. augusta 1995 bola ministrovi obrany uložená povinnosť vytvoriť organizačné jadrá brigád ...

BRATISLAVA (SME - rk) - "Vojsko domobrany SR bolo zriadené v rezorte obrany v súlade s programovým vyhlásením vlády SR. Podľa rozhodnutia Rady obrany štátu z 25. augusta 1995 bola ministrovi obrany uložená povinnosť vytvoriť organizačné jadrá brigád a rôt do 1. októbra 1995 a do 1. októbra 1996 ukončiť ich budovanie," odpovedal na otázky SME tlačový tajomník ministra obrany Mgr. František Kašický. Podľa jeho písomnej odpovede "domobrana je špecifickým druhom pozemného vojska Armády SR, ktorý sa vytvára počas brannej pohotovosti štátu. Domobranu tvorí 6 brigád a 37 rôt. Podlieha náčelníkovi Generálneho štábu ASR. Príslušníci domobrany budú vyzbrojení ľahkými ručnými zbraňami. V budúcnosti sa predpokladá doplnenie jednotiek domobrany protitankovou, protilietadlovou, ženijnou výzbrojou a technikou z Armády SR."

Skryť Vypnúť reklamu

(Pokračovanie na 2. strane)

Podľa F. Kašického sú organizačné prvky domobrany vytvorené už v čase mieru a rozmiestnené po celom území Slovenska, pričom na plné počty sa domobrana doplňuje až za brannej pohotovosti štátu. Úlohou jednotiek domobrany je brániť dôležité priestory a objekty v hĺbke územia, viesť boj s taktickými vzdušnými výsadkami a diverznými skupinami a podieľať sa na evakuácii civilného obyvateľstva, ako aj na záchranných a uvoľňovacích prácach. Vzhľadom na voľné a vhodné ubytovacie a výcvikové priestory bolo v Žiline od 21. októbra 1995 zriadené Výcvikové stredisko domobrany armády SR, ktoré má plánovaných 150 tabuľkových miest, píše sa v odpovedi F. Kašického. Na otázku SME, či sa jednotky domobrany započítavajú do stavu ASR, ktorý je limitovaný viedenskými dohovormi, F. Kašický odpovedal, že do tohto stavu sa "započítavajú vojaci v činnej službe, ktorí v čase mieru vykonávajú funkcie v organizačných jadrách domobrany".

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Schátrali tam kúpele, palác aj železnica. Ako kedysi vyzeralo Trnavské mýto?
  2. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  3. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  5. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  6. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  7. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. Znalec slovenského brandy
  10. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  1. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  4. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  5. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  8. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  9. Spravte si zásoby zdravia
  10. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 7 575
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 5 803
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 089
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 124
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia 3 811
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 533
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 317
  8. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 125
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 125
  10. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 596
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu