"V nedeľu neskoro popoludní prelietavali nad hotelom vrtuľníky, zrejme niečo hľadali. Nevedeli sme, čo sa deje. Až potom k nám dorazili vozidlá zo záchranného systému Slovakia Alfa so sanitkami a pýtali sa na cestu k miestu nehody." Stanislav Tomčík, prevádzkar hotela Hurban, sa až vtedy dozvedel, že tri kilometre vzdušnou čiarou od hotela havarovalo v hustej oblačnosti malé dopravné lietadlo. "Perfektne poznám celú Devínsku Kobylu, a viem, že priestor, do ktorého sa lietadlo zrútilo, je približne vo výške 350 metrov nad morom," povedal včera na mieste nešťastia pre denník SME a dodal: "Svah Kobyly tu prudko klesá k rieke Morave, za ktorou, ak by nedošlo k tragédii, mohol pilot pohodlne pristáť na rakúskych poliach."
Miesto nešťastia stráži polícia. V mladej bučine sú porozmetané vykrútené plechy, odkotúľané kolesá, invalidné kreslo, z lístia trčí rozlomená palubná doska, obhorené krídlo, súčasti štvormiestneho jednomotorového lietadla označeného identifikačným znakom OE-KVP explózia vymrštila do okruhu asi sto metrov. Zamestnanci Štátnej leteckej inšpekcie krátko popoludní sťahujú do tisícdvestotrojky deformovaný motor s vykrivenou vrtuľou. "Vezieme ho na tzv. komisionálnu rozobierku, kde zistíme, či motor pracoval s istotou," informovali náš denník členovia inšpekcie a prezradili i podrobnosti o lietadle: Ide o americký typ jednomotorovej Cessny, ktorá bola na základe licencie vyrobená vo Francúzsku v roku 1978. Podľa informácií npr. Miroslava Ňuňuka z Obvodného úradu vyšetrovania Bratislava 6, lietadlo na trase Budapešť-Viedeň pravdepodobne riadil 75-ročný Rakúšan, ktorý jediný mal pilotné oprávnenie. Jeho telo zhorelo priamo v kabíne, ďalšie dve obete, 50 a 25-ročné ženy, explózia odhodila približne do päťdesiatmetrovej vzdialenosti. Odborníci zo štátnej leteckej inšpekcie včera podľa radarových záznamov skúmali krivku vychýlenia sa lietadla z letového kurzu, súdna pitva dá zrejme odpoveď na otázku, či príčinu havárie nespôsobila náhla zmena zdravotného stavu postaršieho pilota. Na mieste činu sme sa včera dozvedeli i tento údaj: Posledný kontakt, ktorý mal pilot s dispečermi vo Schwechate, bol zaznamenaný o 14.18 h, potom nastalo ticho. O 14.50 h nás informovali Rakúšania o strate lietadla a požiadali o pomoc pri jeho vypátraní. "Keďže bola veľmi zlá viditeľnosť, pilot sa orientoval podľa zeme. Podľa všetkého letel v 300-metrovej výške nad Dunajom a pri Devíne stratil orientáciu..." usudzovali včera pracovníci z inšpekcie, no ako pripomenuli, je to len jedna z možných verzií nešťastia.