Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Kriminalita narastá, zákazníci čoraz viac ohrozujú taxikárov

# Koľko je v súčasnosti v Bratislave taxifiriem a koľko taxíkov?

"V súčasnosti CECH TAXI eviduje v Bratislave 10 firiem s celkovým počtom 951 členov. Počet taxikárov však odhadujeme na 1200."

# Aké najväčšie problémy majú bratislavskí taxikári vo všeobecnosti a najmä vo vzťahu k orgánom miestnej samosprávy?

"Náš cech sa stretáva s najväčšími problémami vo vzťahu k orgánom štátnej správy - označovanie vozidiel, jazdy do Rakúska a pod. Vo vzťahu k orgánom miestnej samosprávy sú problémy minimálne, dajú sa obojstranne riešiť."

# Nedávno sa pomerne veľa hovorilo o tom, že slovenskí taxikári majú problémy s rakúskymi orgánmi, keď vozia zákazníkov do Rakúska. Ako ste vyriešili tento problém?

Skryť Vypnúť reklamu

"Situácia jázd do Rakúska sa zatiaľ nevyriešila. V súčasnosti tento problém musí riešiť Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Obrátili sme sa na všetky kompetentné miesta, naše úsilie však stroskotáva."

# Pomerne často sa vo veľkomestách hovorí o obrovskej presýtenosti trhu s taxíkmi...

"Áno, týmto trpí aj Bratislava."

# Veľkým problémom pre taxikárov sú aj vysoké sumy za poistenie. Akú výšku dosahujú priemerné náklady na poistenie za rok a na prevádzku vozidla mesačne?

"Priemerné náklady na poistenie sú vyššie o 100 - 200%, ako dosahujú poistky bežných občanov. Ako dôvod sa udáva rizikovosť taxikára pri poistení motorového vozidla. Pre CECH TAXI je tento argument nepochopiteľný, pretože havárie vozidiel taxi sú podstatne nižšie ako u bežných občanov. Vyplýva to z profesionality taxikárov. Poisťovne udávajú ako riziko dlhší čas jázd počas dňa a väčšiu prevádzku počas roka. Preto sa CECH TAXI usiluje na rokovaniach dohodnúť prijateľné podmienky poistiek pre taxikárov. Pri prevádzke dopravou je zákonné poistenie zvýšené o 50 % v porovnaní s bežnými občanmi, technické prehliadky a výmena osvedčení každých šesť mesiacov a vydávanie koncesnej listiny každé dva roky. Medzi ďalšie náklady patrí prestavovanie taxametrov, ich ciachovanie, cestná daň, emisné kontroly, platby dispečingom, sociálne poistenie, zdravotné poistenie a odvody úradu práce. Okrem toho platí taxikár ročnú úhradu za stanovištia taxi. Z toho vyplýva, že taxikári majú vysoké náklady na činnosť a od toho sa odvíja aj cena jazdného."

Skryť Vypnúť reklamu

# S nárastom kriminality dochádza aj k narastaniu počtu prípadov ohrozenia taxikára, ba až k ublíženiu na zdraví. Ako často sa stretávajú bratislavskí taxikári s týmto problémom?

"Od roku 1989 po náraste počtu taxikárov bolo podstatne viac sťažností zo strany zákazníka voči taxikárom. Dnešná situácia je obrátená - zvyšuje sa agresivita zákazníkov voči taxikárom. Sťažnosti na taxikárov sa riešia vo firmách a na CECH TAXI, väčší problém je riešenie sťažnosti taxikára na zákazníka. Taxikár má možnosť podľa všeobecne záväzného nariadenia za neprístojné správanie zákazníka vyložiť z vozidla a zavolať políciu, prípadne ho do vozidla ani nezobrať, ak je špinavý alebo v podnapitom stave. Stretávame sa aj s vážnejšími prípadmi ohrozenia taxikárov. Jedným z takýchto prípadov bola vražda Ľubomíra Juska v roku 1994. Pri výkone služby ho prepadli, násilne zavraždili a hodili do Malého Dunaja."

Skryť Vypnúť reklamu

# Ako sa bránite proti možným prepadom?

"Existujú určité spôsoby kolektívnej ochrany. Pre budúcnosť CECH TAXI uvažuje vytvoriť špeciálny centrálny spôsob ochrany taxikárov."

# Čo viete o tom, že budú môcť byť využívané ako vozidlá taxi len automobily určitej kvalitatívnej triedy?

"Zatiaľ nám nie je známy právny predpis, ktorý by to stanovoval. V návrhu novely cestného zákona je však navrhované vekové obmedzenie vozidiel, ktorými sa vykonáva koncesionálna činnosť."

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  2. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  3. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  4. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  7. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  8. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  9. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  10. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 742
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 6 646
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 254
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 486
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia 3 406
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 393
  7. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 252
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 159
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 147
  10. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 608
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu