kíl navyše cíti outsiderom. Priateľky ňou opovrhujú, hanbia sa za ňu a ona trpí silným komplexom menejcennosti. A tak radšej trávi celé dni zavretá v svojej izbe a sníva, počúvajúc pesničky Abby. Mimochodom, táto záľuba v nemodernej kapele je tiež zdrojom výsmechu. Sebavedomiu dievčiny veľmi nepridá ani despotický otec, ktorý svojej početnej pretučnenej rodine neustále zdôrazňuje, že sú banda "budižkničemu", sám však kladie dôraz viac na formu než morálne zásady. Muriel vidí jediné východisko, ako sa zmeniť, v sobáši. To je jej najväčšia životná méta a vôbec neprekáža, ak je to aj sobáš fingovaný, aby talentovaný plavec získal austrálske občianstvo. Hlavne, že bude v bielom a ľudia uvidia, že TO dokázala. Až tragická udalosť v rodine jej otvorí oči, že pretvárka problémy nerieši. A ak si chce Muriel samu seba vážiť, zmena mena nestačí.
Muriel sa vydáva je prvým celovečerným filmom scenáristu a režiséra P. J. Hogana. S námetom sa začal zaoberať už pred niekoľkými rokmi. "Chcel som nakrútiť film o sebadôvere, o tom, že človek chce byť niekým iným." Spolu s manželkou sedávali dlhé hodiny v kaviarničke nad scenárom. Oproti bola požičovňa svadobných šiat. Sledovali dievčatá skúšajúce biele čipky, až im napadol príbeh o fingovanej neveste, putujúcej z butiku do butiku a skúšajúcej šaty na neexistujúcu svadbu. Keďže si tvorcovia mysleli, že nebude ľahké nájsť predstaviteľku Muriel, napriek tomu, že Toni Collettová prišla na konkurz hneď prvý deň, hľadali ďalej. Až neskôr im došlo, že herečka, ktorá ako spoluhráčka A. Hopkinsa v snímke Spotswood získala nomináciu za najlepší herecký výkon vo vedľajšej role (AFI Awards), je tá pravá a bez nej by film neexistoval.
Autor: SME-bd