Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Hyundai Accent 1.3 - silný kórejský prízvuk

Kórejské automobily sa prvý raz vo väčšej miere objavili na našom trhu v podstate len nedávno. Pravdepodobne vtedy výhodný výmenný obchod "prednežnorevolučnej" vlády znamenal prvé automobily značky Daewoo. Typ Racer akoby z oka vypadol v tom čase aktuálne

mu typu Kadett automobilky Opel. Napokon, v podstate o Kadett aj išlo. Nečudo, že po prvých "Kórejcoch" sa len tak zaprášilo. Odvtedy nejaký ten rok prešiel a o náš trh sa začali živo zaujímať ďalšie značky z exotického východu.

Hyundai prišiel nenápadne. Na začiatku ponúkal modely, ktoré mali tiež svoj základ v licenčnej výrobe. Lenže príslovečná dravosť ázijských "tigrov" znamenala v krátkom čase raketový nástup a úspech sa čoskoro dostavil. Lacnejšie a bohato vybavené automobily sa stali vážnou konkurenciou aj pre Japoncov. Pred niekoľkými rokmi prišla automobilka Hyundai s úplne novým modelom nastupujúcej generácie. Dostal názov Accent a ako raritu si ho mohli pozrieť návštevníci bratislavského autosalónu (v tom čase ešte v priestoroch PKO) ešte vo svetovej predpremiére.

Skryť Vypnúť reklamu

Hyundai Accent zaujme zaguľatenými tvarmi, ktoré ešte zatraktívňujú okúzľujúce zadné skupinové svetlá. Najmä v noci a u troj- a päťdverovej karosérie pôsobí zadné čelo naozaj čarovne. My sme mali k dispozícii trojdverový Accent so štvorvalcovým dvanásťventilovým motorom s objemom 1,3 l a výkonom 62 kW. Je to ten najlacnejší Hyundai, ktorý môžete u nás kúpiť. Vonkajšími rozmermi (dĺžka 410/411 cm) sa zaraďuje do silne obsadeného segmentu trhu, v ktorom kraľujú Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Escort, Fiat Brava alebo Renault 19 (neskôr Mégane). Na druhej strane rázvorom 240 cm sa zaraďuje dokonca pod Ford Fiesta. Accent aj v trojdverovej karosérii ponúka slušný vnútorný priestor. Pohodlné, trochu subtílne sedadlá by mohli mať dlhšie sedáky. Tento zdanlivý nedostatok možno napraviť výškovo nastaviteľným sedadlom, ktoré Hyundai ponúka v bohatšie vybavených modeloch. Prekvapivo veľa miesta je na zadných sedadlách. Prístup k nim uľahčujú široké dvere a mechanizmus, ktorý okrem sklopenia operadla posunie dopredu aj celé sedadlo. Zadné sedadlá sú pohodlné a dosť miesta je aj nad hlavou. Ich operadlo sa dá sklopiť vcelku. Batožinový priestor za ním ponúka podľa technických údajov neuveriteľných 457 dm3. Toľko nemajú ani niektoré o triedu vyššie automobily. Dielenské spracovanie je na slušnej úrovni. Svedčí o tom aj príjemne tlmený zvuk, ktorý vydajú dvere pri zatváraní. Škoda len, že podobne nie je odhlučnený podvozok. Rozdiely v porovnaní s niektorými inými značkami sú evidentné najmä pri prejazde po ceste, ktorá bola predtým posypaná drobnými kamienkami. Odskakujú od pneumatík (Hyundai prešiel od pneumatík značky Michelin na domáce značky Kumho, s ktorými sme najmä počas tohto "šmykľavého" boli veľmi spokojní) a ich náraz na spodnú časť blatníkov je dosť hlučný. Zvláštnosťou tohto modelu je aj to, že ak pred zatvorením dvere zamknete zatlačením príslušnej páčky, dvere ostanú aj po zabuchnutí zamknuté. Býva zvykom, aspoň na strane vodiča, že takto zamknuté dvere sa po zabuchnutí automaticky odomknú. Vytvára to nepríjemnú príležitosť zamknúť si kľúče v zapaľovaní.

Skryť Vypnúť reklamu

Motor s objemom 1,3 l má veľmi príjemný, sýty zvuk. Akoby sa hral na oveľa silnejší agregát, hoci jeho výkonové parametre sú úctyhodné nielen na papieri. Je pružný a hospodárny. Umožňuje nekompromisne dynamickú jazdu a nepýta za to veľa. S priemernou spotrebou a s viacerými nohami (pri testovaní sa za volantom vystriedame viacerí) sme sa pri využití jeho všetkých možností dostali pod hranicu 7 l/100 km. Veľmi sme ocenili ukazovateľ stavu paliva, ktorý klesal presne podľa klesajúcej hladiny benzínu v nádrži. Naopak, mrzelo nás nepresné radenie prevodových stupňov. Aj volant v základnej ponuke by si azda zaslúžil hrubší veniec. Ešte nikdy nás totiž tak neoziabali ruky ako na na volante tohto auta. Samozrejme, porovnávame to len s inými autami, s ktorými sme tiež jazdili v čase serióznych (-12 a viac oC) mrazov. Riadenie je presné a ľahké, vôbec mu nechýba posilňovač.

Skryť Vypnúť reklamu

Hyundai Accent má veľmi slušnú základnú výbavu. Okrem výškovo nastaviteľného volantu, ostrekovačov predných svetlometov, vyhrievaného zadného okna so stieračom s ostrekovačom, patrí do nej aj autorádio s prehrávačom a štyrmi reproduktormi. Jedinou vecou, nad ktorou našinec azda trochu ohrnie nos je, že pod hranicou 300 000,- Sk sa Hyundai Accent ponúka len s tromi dverami.

Technické údaje:

Motor: 1,3 MPi, kvapalinou chladený radový štvorvalec uložený naprieč nad prednou poháňanou nápravou, tri ventily na valec (dva nasávacie a jeden výfukový), hlava valcov z hliníkovej zliatiny, päťkrát uložený kľukový hriadeľ, rozvod SOHC, elektronické vstrekovanie paliva Bosch, trojcestný katalyzátor s lambda-sondou, päťstupňová prevodovka.

Karoséria: oceľová samonosná, trojdverová

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok: bezrámová konštrukcia, nezávislé zavesenie kolies, predná náprava na pružiacich vzperách McPherson, stabilizátor, zadná náprava vlečné nezávislé dvojité ramená, hydraulický skrutný stabilizátor.

Pruženie: vinutými pružinami s teleskopickými tlmičmi

Brzdy: kvapalinové dvojokruhové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ručná brzda mechanická s účinkom na zadné kolesá

Riadenie: hrebeňové bez posilňovača s bezpečnostným stĺpikom

Zdvihový objem motora: 1341 cm3

Maximálny výkon: 62 kW (84 PS) pri 5700 ot/min

Maximálny krútiaci moment: 118 Nm pri 3100 ot/min

Maximálna rýchlosť: 175 km/h

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,8 s

Objem batožinového priestoru: 457 l

Skryť Vypnúť reklamu

Objem nádrže: 45 l

Spotreba 90 km/h-120 km/h -mesto: 5,0 - 6,8 - 7,6 l/100 km

Priemerná spotreba: 6,5 l/100 km

Pohotovostná hmotnosť: 935 kg

Rozmery d/š/v/: 4103/1620/1394 mm

Cena so základnou výbavou: 299 000 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  2. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  5. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  6. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  8. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  9. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  10. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 055
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 232
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 691
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 633
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 381
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 017
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 482
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 431
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 425
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu