2. Cena zájazdu, vrátane základného poistenia, by mala zodpovedať objemu a kvalite ponúkaných služieb. Príliš lacné zájazdy sú podozrivé.
3. Seriózne kancelárie majú k dispozícii (v katalógu alebo na letáčiku) všeobecné a záručné podmienky, za ktorých príslušná CK uskutočňuje svoje zájazdy. Vyžiadajte si ich a preštudujte.
4. V záručných podmienkach si všimnite, za akých okolností si CK vyhradzuje právo meniť dohodnuté služby, kedy má zákazník právo na odstúpenie od zmluvy, a vyjasnite si aj stornovacie podmienky a poplatky.
5. V podmienkach sa osobitne sústreďte na pasáž, ako treba postupovať pri uplatňovaní prípadnej reklamácie (spravidla ešte v mieste pobytu).
6. Doklad o zaplatení musíte, pochopiteľne, uschovať až do termínu zájazdu, ale nevyhadzujte ho ani potom. V poslednom čase sa totiž akosi nápadne rozmohlo dodatočné uplatňovanie finančných nárokov zo strany cestoviek po realizovanom zájazde (vraj pre zmeny kurzu valút, pre "nenabehnutie" vašej sumy do počítača CK a podobne).
7. Nezabudnite sa informovať, čo všetko je zahrnuté v poistení, najmä či sa v ňom počíta aj s nákladmi na liečebný pobyt v zahraničí.
Autor: ru