Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

Vcentrách spotrebiteľov aj reklamácie na cestovky

BRATISLAVA (SME - ru) - S reklamáciami na kvalitu služieb cestovných kancelárií (CK) sa môžete obrátiť aj na regionálne centrá (RC) Združenia slovenských spotrebiteľov. Ako sme zistili, v Trenčíne, Žiline, Zvolene a Nových Zámkoch sa na tieto centrá ...

BRATISLAVA (SME - ru) - S reklamáciami na kvalitu služieb cestovných kancelárií (CK) sa môžete obrátiť aj na regionálne centrá (RC) Združenia slovenských spotrebiteľov. Ako sme zistili, v Trenčíne, Žiline, Zvolene a Nových Zámkoch sa na tieto centrá so sťažnosťou na CK vlani neobrátil ani jeden občan. Inú situáciu však mali v Banskej Bystrici, Bratislave a Košiciach. V B. Bystrici evidujú napríklad sťažnosti klientov na autobusovú dopravu, prípadne na zlú stravu. Istý zákazník si ťažkal, že vlani na dovolenke v Chorvátsku len náhodou zistil, že stravu, ktorú tam dostávali, vozila príslušná cestovka - aby ju to vyšlo lacnejšie - zo Slovenska. Na taniere dostávali trebárs kurčatá prevážané autobusom dlhé hodiny v horúčavách... V Košiciach mali koncom roka dve sťažnosti na služby CK a v tomto roku zatiaľ jednu. Istá Košičanka sa napr. sťažovala, že v bratislavskej CK uhradila 6855 Sk za zájazd do Londýna, keďže však termín bol preložený a náhradný jej nevyhovoval, žiadala o vrátenie sumy aj s úrokami. V RC jej poradili, čo robiť, a do mesiaca skutočne peniaze od CK dostala. V inom prípade si klienti prišli po radu, keď košická cestovka od nich žiadala, aby jej dodatočne po riadne zaplatenom a realizovanom zájazde vyplatili navyše po 6 tisíc Sk. V čase zájazdu vraj nastali zmeny v kurze valút. V Bratislave zaregistrovali kritiku turistov na obecný úrad v Žilinskom okrese, ktorý im cez istú CK poskytol ubytovanie na otrasnej úrovni. V súvislosti s prácou RC si však treba uvedomiť, že centrá nemajú právomoc sankcionovať, pomoc spočíva v poradenstve. "Ak je prípad jednoduchší, poradíme na základe platných zákonov alebo vyzveme kritizovanú stranu, aby urobila nápravu. Keď to nepomôže, prípad postúpime Slovenskej obchodnej inšpekcii," dodáva Margita Palušová zo žilinského RC.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  3. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  4. Odpady nad zlato
  5. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  6. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  7. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  8. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  10. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  3. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  4. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  5. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  6. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  7. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  8. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  9. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  10. Odpady nad zlato
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 179
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 990
  3. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 366
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 169
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 558
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 068
  7. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 587
  8. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 402
  9. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 344
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 272
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu