Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

"Komerčné" televízie *prečítali sme

Chyba sa stala hneď na začiatku, keď si vyplašení revolucionári, zavalení hŕbou politickej práce, neuvedomili, že súkromná televízia je jedným z pilierov slobodnej spoločnosti a ako taká je jej absolútne nevhnutnou súčasťou. Málokto si dnes na Slovensku

uvedomuje, že projekt skupiny CET 21, z ktorého po udelení licencie vzišla dnes mimoriadne úspešná televízia NOVA, vyhral skoro v rovnakej verzii už jedno licenčné konanie predtým - na Slovensku. V spoločnosti Perfects, ktorá bola autorom projektu, sa však vyskytovali "Maďari" a "Židia", čo, samozrejme, nebolo možno obísť. Preto jej bol pridelený "slovenský" partner, s ktorým podľa zmluvy musela spolupracovať - Medium 5. Nikto zo šéfov vtedajšej vládnej koalície ODÚ, KDH, DS a MNI nechcel počuť, že jeden zo šéfov Medium 5, dnes už známy bývalý riaditeľ STV Ivan Stadrucker, dostal za "úlohu" zničiť licenciu.

Skryť Vypnúť reklamu

A tak sa aj stalo. Mečiar vyhral v roku 1992 voľby a pre Emíliu Boldišovú - nastupujúcu šéfku Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie - nebolo problémom skonštatovať, že licenciu treba zrušiť, pretože obe spoločnosti nedokážu spolupracovať. Ani nemohli, pretože Stadrucker jednoducho nepristúpil ani na maximálne výhodné podmienky, ktoré mu zdesená spoločnosť Perfects v dannom závere rokovaní ponúkla.

Takto sa to teda na Slovensku v súvislosti s televíznymi licenciami "prevaľovalo" - až naraz vznikol hybrid s názvom VTV. Hybrid preto, pretože od samého začiatku vysielania tejto KOMERČNEJ televízie bolo zrejmé, že sa nespráva komerčne. (...) Ako prvé odpochodovalo Apropo VTV a s ním ďalšie úspešné programy z dielne Radič, Filip, Piško. Teraz možno odpochoduje pár ľudí zo spravodajstva a moderátori sa oblečú do národných krojov. Ale to skutočne nie je dôležité. VTV totiž nikdy nebola a zrejme ani nebude tým, čím podľa hlavičky mala byť - komečnou, na zisk a zábavu orientovanou nezávislou televíziou, ktorej alfou a omegou je sledovanosť programov a cena reklamy a nie "pronárodný", "provládny" a pro...akýkoľvek štýl.

Skryť Vypnúť reklamu

S veľkou pravdepodobnosťou sa takou nestane ani ďalšia "vstávajúca" komerčná televízia Markíza. Tá ešte ani nevysiela a už je okolo nej plno šumu. Snáď ako prvá, ale už potvrdená informácia stačí, že Erika Vincoureková bude v Markíze šéfkou publicistiky. Nejde ani tak o politické názory tejto dámy ako o jej profesionálne možnosti, které jej dávajú šancu viesť tak programy typu: Čo nového v kuchyni?, Matelko, Dobré ráno, mamičky a pod.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  3. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  4. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Nová certifikovaná káva na vašich obľúbených čerpacích staniciac
  7. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  10. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Nevedomosť poslancov opäť zhorší podmienky pre zamestnancov
  3. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  4. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  10. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 186
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 660
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 231
  4. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 971
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 651
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 093
  7. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 575
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 396
  9. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 277
  10. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 2 212
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu