Vo Švédsku napríklad celú ochranu spotrebiteľa zastrešujú štátne inštitúcie. Dobrovoľné organizácie spotrebiteľov, ako je to v iných krajinách (aj u nás), tam jednoducho nie sú. Angličania majú zase najvyššiu úroveň spotrebiteľských publikácií. Vo Francúzsku sa môžu hrdiť, že ich Národný inštitút spotreby vydáva tri časopisy, pričom ku každému číslu bývajú priložené aj tri propagačné plagáty, a okrem toho je denne v hlavnej spravodajskej relácii rozhlasu vydelených 1,5 minúty a v televízii raz týždenne 14 minút na spotrebiteľské témy. Vo Francúzsku majú aj špeciálnu komisiu, ktorá rozhoduje pri závažných porušeniach živnostenského podnikania o odobratí živnosti. Mimochodom, u nás zatiaľ z takého dôvodu nebola živnosť odobratá ani raz, napriek početným návrhom Slovenskej obchodnej inšpekcie. Podľa slov P. Hraška je pre SR vari najlepším príkladom, adaptovateľným na naše podmienky, práve taký prístup k ochrane spotrebiteľov a posilňovaniu ich vedomia, aký razia vo Francúzsku, Belgicku, Španielsku a Taliansku.
Autor: SME -ru