Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Javorový list

Môj koncertný agent, Andrew Kwan, ma neustále nabáda, aby som sledoval, čo sa kde o mne napíše, pretože sa nikdy nedá vedieť, ako sa nám to môže v budúcnosti zísť. Tak teda sledujem. Vždy po koncerte si kupujem noviny a prinášam mu výstrižky, preliezavam

rôzne search-engines, čiže hľadacie prístroje na Internete a všelijako podobne sa mu snažím vyhovieť. On z toho potom vyberie tie najlepšie vety a zaradí ich do mojich tlačových materiálov, s ktorými potom oblbuje usporiadateľov. Doteraz sa vždy nejaké použiteľné vety našli.

Neviem však, čo by si Andrew počal s článkom pána Šáškyho "Roduverné fondy míňajú peniaze v CNN" zo Slovenskej republiky (12. februára). Keby totiž náhodou chcel niektoré vety z tohto článku použiť, prišla by naňho polícia. Kanadská, samozrejme. Tu je totiž trestné napádať ľudí pre rasu, pôvod, národnosť či náboženstvo. Tu sa to nesmie.

Skryť Vypnúť reklamu

Poďme pekne od začiatku. Celé sa to začalo reklamou investičných fondov Templeton, ktorú som videl na CNN. Striedala sa tam slovenská a slovinská vlajka, zábery z Ľubľany a sprievodný text hovoril: "Slovensko a Slovinsko. Obe postkomunistické krajiny, obe sa len nedávno osamostatnili, ale len do jednej sa oplatí investovať. Templeton funds vedia do ktorej. Volajte číslo 1-800-...atď." Obrovská väčšina Američanov ani netuší, že takéto krajiny existujú, preto zrejme vnímajú túto reklamu len ako poukaz na to, že Templeton má odborníkov, ktorí nielenže vedia, že takéto krajiny existujú, ale vedia, aj aký je medzi nimi rozdiel. (Občanov, ktorí sa v tejto chvíli urazili a nevedia sa spamätať z primitívnosti Američanov, vyzývam, aby mi bez pozerania na mapu povedali, aký je rozdiel medzi Oregonom a Idahom. No prosím. Presne takto nevedia Američania, kde je Slovensko...). Ale späť k Templetonu. Ja som o tejto reklame napísal do diskusnej skupiny sme-1 na Internete a pripojil som komentár, že som zvedavý, kde sa bude Slobodník sťažovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Pán Šášky začína tým, že si ťažká na politikov, ktorí menia strany a orientácie a hovoria každú chvíľu niečo iné. Podľa mňa tým mieni slovenského premiéra, člena viacerých strán a autora mnohých odporujúcich si výrokov. Potom nadáva na čechoslovakistov, ktorí sa rýchle zmenili a dnes tvrdia, že sú praví vlastenci. Myslím, že pán Šášky má opäť na mysli slovenského premiéra, veď si všetci pamätáme, ako chcel tých Čechov do federácie dokopať... Potom píše o denníku-hlásnej trúbe, ktorý vtĺka svojim čitateľom jediný správny názor. Keby z ďalšieho textu nevyplynulo, že má na mysli SME, prisahal by som, že hovorí o vlastnom denníku... A potom píše o mne! Budem citovať, lebo to stojí za to!

"Z Kanady sa ozval roduverný Peter Breiner (u ktorého treba len presne určiť, ktorému rodu je verný)". Hm. Ak by náhodou niekomu nebolo celkom jasné, o akú narážku v tomto prípade ide, druhý citát: "Aktivity Breinerovho svetoobčianskeho rodu sú známe už dávno..." Tak. Došlo? Nie? Pomôžem. Už od ranných päťdesiatych rokov, ba hádam za pomoci báťušku Stalina aj skôr, sa do komunistickej terminológie dostal milý výraz "kozmopolita" alebo slovenskejší "svetoobčan". Slúžil na označenie spoluobčanov židovského pôvodu, evidentne záškodníkov. (Medzi inými má toto slovo aj tú výhodu, že je trošku problematickejšie napadnúť autora z antisemitizmu.) Používalo sa vždy vtedy, keď spoluobčana nebolo možné obviniť nijako inak. Ľudia, ktorí ho používali, sa akosi nestali najsvetlejšími postavami v ľudských dejinách, skôr naopak...

Skryť Vypnúť reklamu

Smiať som sa začal, keď som zistil, že z "príslušnosti k môjmu rodu" postupne Šášky obvinil nielen celé fondy Templeton (založené čistokrvným Britom), ale dokonca aj CNN! Rád by som videl, ako by sa pravý Texasan Ted Turner tváril, keby sa dopočul, že ho sám Šášky obvinil z účasti na "svetoobčianskom" protislovenskom komplote. Fondy Templeton obvinil najprv z toho, že sú ochotné investovať len "do tej krajiny, ktorá je ochotná ich rodu odpredať svoj majetok," potom z nerentabilného rozhadzovania peňazí a z reklamnej neschopnosti. Pekne. Keby som bol Slovenská republika, modlil by som sa, aby sa tento článok nedostal do ruky templetonským právnikom... Ako každá správna dráma, článok vrcholí v závere, kde Šášky vyslovuje hypotézu, že táto reklama nemá slúžiť na prilákanie zákazníkov, ale - opäť citát - "možno iba nejaký rod potreboval povzbudiť svojich roduverných trpiacich práve na Slovensku, v krajine, ktorá odmieta bohatým klanom lacno predať svoj majetok". Na toľko blbosti v jednej vete treba veľducha. Najprv by som rád vedel, ako by bolo možné povzbudzovať kohokoľvek na Slovensku reklamou vysielanou v Severnej Amerike. A potom, aké odmietanie? Podľa toho, čo čítam v novinách, sa na Slovensku v poslednom čase nerobí nič iné, len sa lacno rozpredáva majetok "roduverným" klanom. Ale nie sú to klany zahraničné, ani svetoobčianske. Sú "roduverné" a naozaj v úvodzovkách, pretože tak ako im nešlo o komunizmus za komunizmu, presne tak im teraz nejde o národ. Len o ten lacný majetoček. Ak by im naozaj šlo o národ, museli by si uvedomiť, že či sa im to páči alebo nie, k národu patria aj tí, čo ich nevolili, aj tí, čo nechceli samostatný štát...ba dokonca aj svetoobčania.

Skryť Vypnúť reklamu

Myslím, že z uvedeného dostatočne jasne vyplýva, že pán Šášky si rád vymýšľa a že má výrazné sklony k rasizmu. Pred pár dňami ho Slovenská informačná služba vymenovala za svojho hovorcu. Sú len dve možnosti, buď si SIS-ka nevie zistiť, čo je pán Šášky zač, alebo práve takého potrebuje. Obe možnosti sú zlé. Nie pre CNN, ani nie pre fondy Templeton. Pre Slovensko.

Najprv som tu chcel skončiť, ale bolo by to veľmi pochmúrne, tak pridám niečo z amerického života. Na trh sa dostalo nové antidepresívum, zvané Clomipraminc. U niektorých ľudí spôsobuje veľmi zaujímavé vedľajšie účinky. Každý raz, keď si zívnu, majú orgazmus. Niektorí pacienti si preto žiadajú, aby sa v liečbe pokračovalo, aj keď ich už depresia prejde. Jeden z pacientov mal dokonca orgazmus taký intenzívny, že si musel po každom zívnutí na 15 minút ľahnúť a nosiť permanentne prezervatív. Je to veľmi zaujímavé, ale len dosť ťažko si predstavujem, že to lieči depresiu. Ak by sa moja sexuálna aktivita mala celá vyčerpať v zívaní, asi by som tú depresiu dostal!

Skryť Vypnúť reklamu

Ak sa vám teraz zdá, že posledný odstavec je nepatričný a predmet, ktorým sa zaoberá, nijako s predchádzajúcou témou nesúvisí, skúste sa zamyslieť...

PETER BREINER, Toronto 19. 2. 1996

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 859
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 544
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 4 941
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 543
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 509
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 506
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 275
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 197
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 993
  10. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 2 791
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu