Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

Peugeot 306 SRdt 1.9 - nenápadný frajer

Automobily francúzskej automobilky Peugeot sa vždy vyznačovali triezvou eleganciou. Od roku 1974 je Peugeot združený s Citroenom v holdingu PSA. Aj v tomto zväzku je Citroen ten avantgardný, kým Peugeot stelesňuje konzervatívnu líniu. Kompaktný model ...

Automobily francúzskej automobilky Peugeot sa vždy vyznačovali triezvou eleganciou. Od roku 1974 je Peugeot združený s Citroenom v holdingu PSA. Aj v tomto zväzku je Citroen ten avantgardný, kým Peugeot stelesňuje konzervatívnu líniu. Kompaktný model 306 sa vyrába od roku 1993 a mal konkurovať nemeckému VW Golf za hranicami a Renaultu 19 doma. Doteraz sa mu to celkom nedarilo a nikto nevie povedať, prečo je to vlastne tak. Nie je to v kvalite ani v komforte či cene. Peugeot 306 - a najmä vo verzii s turbodieselovým motorom so zdvihovým objemom 1.9 litra - je nenápadný frajer, ktorý prekonáva svoju konkurenciu v mnohých aspektoch, ale akoby to vedelo málo potenciálnych zákazníkov.

Skryť Vypnúť reklamu

Štvordverová trojpriestorová limuzína je na prvý pohľad veľmi nenápadná. Na dizajne karosérie sa podpísala prísna účelovosť a dizajnéri si vedome zakázali všetky dynamizujúce prvky ako prelisy v karosérii či odvážnejšie línie. Aj napriek tomu je celkový dojem dynamický až-až. Filozofia "v každom kúte koleso" spôsobila, že Peugeot 306 sedan je vo vnútri veľmi priestorný a má výborné jazdné vlastnosti. V interiéri je všetko, ako má byť, až na trochu nízko položené sedadlá. Nepáčili sa nám ani elektrické ovládače okien, ktoré boli umiestnené na konzole pod rukoväťou vnútorného otvárania dverí. Batožinový priestor ponúka 463 litrov objemu, čo je pre auto tejto triedy akurát.

Samostatnú kapitolu tvorí turbodieselový motor s maximálnym výkonom 90 koní (66 kW). Má skrátený interval predžeravenia, veľmi kultivovaný chod, pružne reaguje a výborne akceleruje. Iba radenie prevodových stupňov - aj keď na sympaticky krátkych dráhach radiacej páky - je trochu peugeotovsky kostrbaté. Spotreba je pri veľmi živom spôsobe jazdy priaznivá. Autu sme naozaj "vytínali" a priemerná spotreba sa udržala pod 7 litrov nafty na 100 kilometrov. Palivová sústava je vybavená systémom ventilov, ktorý aj pri prevrátení automobilu na strechu zabraňuje vytekaniu pohonných látok.

Skryť Vypnúť reklamu

Veľmi dobrý je podvozok. Dobré pruženie prekonáva aj veľké nerovnosti na ceste pokojne a tristošestka sedí ako "prikovaná". Automobil aj pri zákrutách vo vyššej rýchlosti dobre drží stopu. Má to na svedomí aj relatívne veľký rázvor - 2 580 mm.

Napriek turbodieselovým "predsudkom" je Peugeot 306 SRdt veľmi dynamický. Pri testovaní sme namerali zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,9 sekundy - to je zatiaľ najlepšia hodnota pri turbodieselovom modeli s porovnateľným motorom. Kvalitu motora zdôrazňuje aj meranie pružnosti - z rýchlosti 60 km/h na 110 km/h to trvalo iba 11,3 sekundy so zaradeným 3. prevodovým stupňom.

Prekvapením bol systém ABS a brzdy. Prvý dojem bol veľmi rozpačitý. Padlo aj niekoľko negatívnych hodnotení. Až merania ukázali, ako môžu pocity klamať. Brzdy aj ABS sa ukázali ako veľmi účinné. Dokazujú to aj namerané brzdné dráhy.

Skryť Vypnúť reklamu

Peugeot 306 SRdt je výborný automobil. Trpí iba nedostatočným imidžom. Ponúka veľmi dobré a bezpečné odvezenie celej rodine, vyhovie aj športovejším jazdným nárokom muža za volantom a neprekvapí ani ženu žiadnymi zlomyseľnosťami. Naopak, pre ženu je vhodný veľmi kvalitný posilňovač riadenia.

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: kvapalinou chladený radový štvorvalec so vstrekovacím čerpadlom a turbokompresorom uložený vpredu naprieč, dva ventily na valec, rozvod OHC, nepriame vstrekovanie, dvojcestný riadený katalyzátor, päťstupňová prevodovka, predný pohon

Karoséria: päťmiestna štvordverová

trojpriestorová limuzína

Zdvihový objem motora: 1 905 cm3

Maximálny výkon: 90 koní (66 kW) pri 4 000 ot/min

Maximálna rýchlosť: 180 km/h

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,9 s (*)

Skryť Vypnúť reklamu

Objem batožinového priestoru: 463 l

Objem nádrže: 60 l

Priemerná spotreba: 6,8 l na 100 km (*)

Hmotnosť: 1 140 kg

Rozmery d/š/v: 4 232/1 689/1 386 mm

Brzdné dráhy z rýchlosti 40/60/80 km/h:

10,6/17,9/34,2 m(*)

Cena (základná výbava): 669 400 Sk

(*) Údaje namerané počas redakčného testu

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  3. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  4. Schátrali tam kúpele, palác aj železnica. Ako kedysi vyzeralo Trnavské mýto?
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  7. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. Znalec slovenského brandy
  10. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  3. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  4. Spravte si zásoby zdravia
  5. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Nevedomosť poslancov opäť zhorší podmienky pre zamestnancov
  7. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  8. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  9. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  10. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 196
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 843
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 565
  4. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 630
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 578
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 138
  7. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 799
  8. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 569
  9. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 2 411
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 283
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu