septembra minulého roka a agentúra Média B.O.A.T. testovala päťdverovú verziu so šikmou zadnou časťou a 1,7-litrovým turbodieselovým motorom.
Karoséria novej Vectry je oblejšia s elegantným dizajnom a dobrou aerodynamikou. Výrazným detailom je klinový prelis v prednej kapote, ktorý prechádza plynule do krytov vonkajších spätných zrkadiel v odvážnej línii. Pohľad na prístrojovú dosku ponúka známe a overené prvky v dobrom a prehľadnom usporiadaní. Tvorcovia sa očividne inšpirovali väčším modelom Omega. Aj zadnú časť Vectry už možno dobre odhadnúť pre lepšie tvarovanú hranu veka batožinového priestoru.
Kladná je zmena ovládačov kúrenia a vetrania v prostrednej časti priestorového panelu pod rádiom - konečne sú otočné.
Volant s airbagom dobre padne do ruky, má príjemne väčší priemer. Sedadlá sú pohodlné a nastavujú sa už pákou a nie kľučkou. Elektrické ovládanie okien je na stredovom paneli - niekomu nevyhovuje, autorovi áno.
Jazdenie v novej Vectre je príjemným zážitkom. Aj keď niekto môže mať predsudky voči dieselovým motorom, turbodiesel so zdvihovým objemom 1,7 litra by ich mal odhaliť ako bezpredmetné. Zlepšenia oproti predchádzajúcej generácii sú identifikovateľné na prvý pohľad. Starou chorobou značky Opel bolo kostrbaté radenie prevodových stupňov. Prepracovaná prevodovka v novej Vectre ponúka výrazne ľahšie a presnejšie radenie s kratším chodom radiacej páky. Technici značky Opel prepracovali aj prednú nápravu a spojovacie tyče riadenia. Výsledkom je výborná ovládateľnosť Vectry vo všetkých režimoch jazdy. Aj napriek miernej nedotáčavosti zvláda Vectra všetky druhy zákrut a so systémom ABS zvládne aj prudké brzdenie na nerovnakom povrchu.Vynikajúca je aj zadná náprava so zmenenou kinematikou.
S motorom 1,7 TD dostala aj nová Vectra elastický agregát, ktorý na seba upozorní najmä výbornými hodnotami spotreby. S novým modelom Opel Vectra 1,7 TD sme absolvovali cestu na autosalón do Bologne. Na spiatočnej ceste nás v alpských priesmykoch zastihlo husté sneženie a hmla. Napriek zhoršeným podmienkam a veľmi razantnej jazde (ponáhľali sme sa domov) sa priemerná spotreba udržala na hranici šiestich litrov nafty na 100 kilometrov. Turbodieselový motor s výkonom 82 koní je však voľbou skôr pre vodičov, ktorí jazdia veľa - iba vtedy sa vráti jeho vyššia cena. Opel si veľa sľubuje od nového turbodieselového motora pre Vectru. Má to byť štvorventilový turbodiesel s priamym vstrekovaním a zdvihovým objemom 2,0 litra.
Opel Vectra 1,7 TD je automobil, ktorý nesklame a okrem serióznosti ponúka aj mierny nádych nadčasovej elegancie.
Autor: Boris LEONTIEV