Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Na pol milióna hektároch pôdy sa nebudú dorábať potraviny

PRAHA (SME - vt) - Tento rok bude české ministerstvo poľnohospodárstva dotovať jeden hektár trvalých trávnych porastov (na ktorých sa dorábajú objemové krmivá) sumou 3300 Kč na hektár. Pritom pôda s týmito trvalými trávnymi porastami nesmie byť ocenená ..

PRAHA (SME - vt) - Tento rok bude české ministerstvo poľnohospodárstva dotovať jeden hektár trvalých trávnych porastov (na ktorých sa dorábajú objemové krmivá) sumou 3300 Kč na hektár. Pritom pôda s týmito trvalými trávnymi porastami nesmie byť ocenená vyššie ako 3,10 Kč na meter štvorcový. Dotácie sa budú týkať 480 tisíc ha týchto porastov v horských a podhorských oblastiach celej ČR. V roku 1996 sa vynaloží prostredníctvom dotácií na pôdu v ČR spolu

2 mld Kč. Minister pôdohospodárstva ČR J. Lux povedal, že udržanie hospodárenia v horských a podhorských oblastiach je záujmom štátu. Cieľom štátnej agrárnej politiky pri prebytku prvovýrobkov domáceho pôvodu je postupne previesť 500 tisíc ha pôdy (predstavuje to asi 12 percent všetkej výmery poľnohospodárskej pôdy v ČR) na nepotravinárske použitie. Na tejto výmere by sa postupne mali začať pestovať plodiny, z ktorých by sa vyrábali palivá (bionafta), alebo iné látky s technickým využitím. J. Lux sa prihováral za liehový program, pri ktorom by sa z pšenice vyrábal lieh, ktorý by bol oslobodený od spotrebnej dane a pridával by sa do automobilových palív. Pretože sa v poslednom období v ČR zvyšovala cena potravinárskej pšenice (na voľnom trhu dosiahla jej cena 3600 Kč za tonu a niektoré mlyny ohlásili zvýšenie ceny múky), Státní fond trhové regulace (SFTR) rozhodol o predaji 50 tisíc ton pšenice za cenu 3500 Kč za tonu. Rada SFTR je pripravená uvoľniť v prípade potreby zo svojho fondu ďalšiu pšenicu. Český SFTR nakúpil minulý rok vyše 500 tisíc ton pšenice po 2700 Kč, časť z tejto pšenice predal do zahraničia. Nedávno ohlásil SFTR, že bude z tohtoročnej úrody nakupovať pšenicu po 3000 Kč. Roľníci, ktorí uzavrú so SFTR zmluvu o predaji pšenice, dostanú do konca marca zálohu na kontrahovanú pšenicu v polovičnej výške ceny.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Znalec slovenského brandy
  5. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 869
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 566
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 4 834
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 549
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 543
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 530
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 284
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 249
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 965
  10. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 2 818
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu