Vzhľadom na rozhodnutie Ústavného súdu SR sú závery dočasnej komisie právne irelevantné, lebo boli získané nezákonným spôsobom konštatovaným a odôvodneným v samotnom rozhodnutí Ústavného súdu. Uvedená je zrejme najdôležitejšia veta z celej správy (pozri Zo správy... na tejto strane), ktorú v stredu predložil predseda mandátového a imunitného výboru NR SR A. Poliak (ZRS). Ústavný súd totiž rozhodol o tom, že známa Macuškova dočasná komisia na preskúmanie petičných hárkov DU - v pôvodnom zložení O. Keltošová, Ľ. Mušková, D. Macuška, T. Cabaj a B. Kunc - vo svojej činnosti nekonala v súlade s ústavou. Presnejšie, porušovala ju, čo nijako nectí podpredsedu ústavnoprávneho výboru NR SR D. Macušku ani právneho experta SNS B. Kunca a rovnako aj priamo zainteresovaných ostatných poslancov zákonodarného zboru. Z tisícov signatárov petičných hárkov sa našiel jediný, ktorý využil svoje právo občana SR a podal podnet na Ústavný súd. Ten zistil, že v konaní členov dočasnej komisie prišlo k porušeniu nielen ústavy SR, v oblasti základných práv a slobôd, ale aj ďalších právnych noriem.
Zo správy A. Poliaka je zaujímavý ešte údaj, že podľa oznámenia Ministerstva vnútra SR bolo v súvislosti s policajným preverovaním podpisov na petičných hárkoch DU vznesené obvinenie na celkovo 7 osôb, ktoré sú podozrivé z falšovania spolu 121 podpisov. Pre úplnosť pripomeňme, že z toho traja obvinení, u ktorých je podozrenie, že spolu sfalšovali 72 podpisov, boli vypočúvaní vyšetrovateľom v rozpore so zákonom - ako svedkovia, čo po tom, ako na to upozornil denník SME, bolo aj oficiálne potvrdené. Ostatná časť správy už za veľa nestojí, pretože okrem chybných údajov - vydanie nálezu ÚS SR datuje na 29. 3. 1995, pričom ústavný súd rozhodol 29. 11. 1995 - sa zaoberá, vzhľadom na rozhodnutie Ústavného súdu, irelevantnými záležitosťami.
Je prirodzené, že dvom koaličným partnerom ZRS sa správa vôbec nepáči. Najmä D. Macuškovi, ktorý úspešne zatajoval konanie pred Ústavným súdom, i keď o ňom dobre vedel. Pokladám za zbytočné špekulovať nad tým, čo zverejnenie správy A. Poliaka môže znamenať - či roztržku v ZRS, v koalícii alebo v jej rámci iba zvyšovanie ceny "obhajcov ľudu". Politika sa bude robiť naďalej, ale rozhodnutie Ústavného súdu je konečné. A pre vládnu koalíciu znamená ďalšiu kalamitu. Zostáva iba v súlade so zákonmi preveriť petičné hárky ZRS. A roprávkam o súčasnej koalícii a pohodlnej väčšine v NR SR môže byť koniec. Čo by vonkoncom neznamenalo automaticky predčasné voľby.