Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

Fiat Coupé 16v nie je "ferrari pre chudobných" Koncentrovaná radosť z jazdy

Ohnivočervený Fiat Coupé 16v je už na prvý pohľad umeleckým dielom na kolesách. Niekomu sa jeho dizajn s dravou prednou maskou a "zástrihmi" nad kolesami vôbec nepáči, iní - a tých je drvivá väčšina - sa do tohto svojhlavého auta okamžite zamilovali.

Svojhlavého optickým vystupovaním a prvkami karosérie a interiéru - v tom dobrom zmysle. Niekoľko pozoruhodných maličkostí na začiatok: kľučka dverí je umiestnená do stĺpika medzi okná a nič tak nenarúša elegantnú líniu karosérie, otvor na tankovanie je v pretekárskom "bajonetovom" dizajne a tankuje sa pohodlne zhora a kľúčik zapaľovania ponúka uzamknutú polohu navyše, v ktorej svietia parkovacie svetlá. Celý dizajn nesie neomylný rukopis karosárskeho štúdia Pininfarina, preto sa vo Fiate Coupé môžeme stretnúť s takými netradičnými prvkami, ako je kovový pás palubnej dosky vo farbe karosérie, štvornásobne nastaviteľný volant s integrovanými zdrsnenými rukoväťami či výborne vyriešená predná kapota, ktorá sa odklápa celá aj so svetlami, čo umožňuje ľahký prístup k motoru. Dlhá a oblá predná kapota má integrované napevno vstavané reflektory s najmodernejšou optikou a charakteristiku dopĺňajú štyri zadné kruhové svetlá. Do Fiatu Coupé sa nastupuje pohodlne vďaka veľkým dverám. Ich šírka však vyžaduje predvídavosť pri parkovaní, pri otvorení naplno - do jedinej aretovanej polohy - musí byť odstup od vedľajších vozidiel alebo od stien garáže vyše jedného metra. Na predných sedadlách sa usadí aj človek vyššej postavy do veľmi pohodlných, anatomicky tvarovaných sedákov aj operadiel. Väčšina podobných modelov sa uvádza s prídomkom 2+2, na zadných, tiež anatomicky tvarovaných sedadlách sa odvezie aj dospelý človek, ak nemá miery podkošového hráča basketbalu a nie je to na dlhé vzdialenosti. Navyše ak sedia vpredu dlháni a posunú si predné sedadlá do maximálnej polohy vzad, musia si tí vzadu vyložiť nohy na sedáky - medzi zadnými sedákmi a prednými operadlami je potom medzera iba 5 centimetrov - to je však extrémny prípad.

Skryť Vypnúť reklamu

"Náš" Fiat Coupé bol v drahšej verzii výbavy s interiérom a sedadlami v čiernej koži, dvojstupňovou klimatizáciou, s rádiom a prehrávačom a elektrickým ovládaním strešného okna.

Jazdiť vo Fiate Coupé 16v je koncentrovaná radosť a zážitok pre každého, kto má rád motory, ich zvuk a športovú jazdu. Jazdu s týmto plnokrvným športiakom charakterizuje výborná smerová stabilita, tvrdé pruženie (na slovenských cestách miestami až brutálne) a prekrásny zvuk motora spojený s nadbytkom výkonu. Predný pohon pomáha autu aby sa priam zarezávalo do zákrut. Pod kapotou je úhľadne a naprieč uložený radový štvorvalec so štvorventilovým rozvodom 2xOHC, elektronickým vstrekovaním a dvoma vyvažovacími hriadeľmi. Rozdeľovač poháňa ľavý koniec vačkového hriadeľa výfukových ventilov. Využitie výkonu naplno podporuje aj presné riadenie a dobré brzdy s účinným systémom ABS. Fiat Coupé sa pri jazde správa poslušne vo všetkých režimoch a je len ľahko nedotáčavý. Absolutórium si zaslúži presné radenie prevodových stupňov a jednoznačná práca spojky, ktorá nám veľmi pripomínala spojku v Porsche Carrera. Fiat Coupé 16v nie je "ferrari pre chudobných". Je to tvrdohlavo výnimočný športiak, ktorý je zosobnením športového pocitu z jazdy.

Skryť Vypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: kvapalinou chladený radový štvorvalec uložený naprieč pred prednou nápravou, štyri ventily na valec, liatinový blok motora, hlavy valcov z hliníkovej zliatiny, päťkrát uložený kľukový hriadeľ, dva protibežné vyvažovacie hriadele, rozvod 2xOHC, elektronické vstrekovanie, trojcestný katalyzátor s lambda-sondou, päťstupňová prevodovka.

Karoséria: oceľová samonosná, trojdverové kupé

Podvozok: bezrámová konštrukcia s nezávislo zavesenými kolesami, predná náprava s rozvidlenými spodnými priečnymi ramenami a vzperami McPherson, zadná náprava kľuková s vlečnými ramenami.

Pruženie: vinutými pružinami s teleskopickými tlmičmi (vzadu vovnútri pružín)

Brzdy: kvapalinové s podtlakovým posilňovačom a systémom ABS, vpredu kotúčové s vnútorným chladením vzadu kotúčové.

Skryť Vypnúť reklamu

Riadenie: hrebeňové s posilňovačom

Zdvihový objem motora: 1995 cm3

Maximálny výkon: 139 koní (102 kW) pri 6000 ot/min

Maximálna rýchlosť: 208 km/h

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,2 s

Objem batožinového priestoru: 295 l

Objem nádrže: 58 l

Priemerná spotreba: 9 l na 100 km

Hmotnosť: 1237 kg

Rozmery d/š/v/: 4250/1768/1355 mm

Cena so základnou výbavou (bez koženého čalúnenia a klimatizácie): 826 020 Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Schátrali tam kúpele, palác aj železnica. Ako kedysi vyzeralo Trnavské mýto?
  2. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  3. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  4. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  5. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  6. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  7. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. Znalec slovenského brandy
  10. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  3. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  4. Spravte si zásoby zdravia
  5. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Nevedomosť poslancov opäť zhorší podmienky pre zamestnancov
  7. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  8. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  9. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  10. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 196
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 843
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 565
  4. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 630
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 578
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 138
  7. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 799
  8. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 569
  9. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 2 411
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 283
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu