Nedeľa, 19. september, 2021 | Meniny má KonštantínKrížovkyKrížovky

Fiat Bravo S 1.9 D - tvrdý konkurent

Po rokoch, keď sa taliansky automobilový koncern Fiat pohyboval v červených číslach a rok za rokom vykazoval vysokú stratu, keď nedokázal prekročiť tieň svojich niekdajších úspešných modelov Uno a Tipo a keď mu mnohí predpovedali ak už nie koniec, ...

Po rokoch, keď sa taliansky automobilový koncern Fiat pohyboval v červených číslach a rok za rokom vykazoval vysokú stratu, keď nedokázal prekročiť tieň svojich niekdajších úspešných modelov Uno a Tipo a keď mu mnohí predpovedali ak už nie koniec, tak aspoň úpadok, prišiel šok. Príjemný. Dva roky po sebe sa značka Fiat postavila na čelo plejády modelov a typov, ktoré každoročne kandidujú na prestížny titul Automobil roka. V roku 1995 kraľoval model FIAT Punto, Automobilom roka 1996 sa stal dvojmodel Fiat Bravo/Brava. Jeho vývoj netrval ani tri roky, a tak sme boli na tento zázrak z Turína právom zvedaví.

Skryť Vypnúť reklamu

Vďaka spoločnosti Fiat Auto Scotti Bratislava sme sa mohli dôkladnejšie zoznámiť najprv s modelom Bravo so vznetovým motorom objemu 1,9 litra.

Toto vozidlo sme testovali s pomocou akciovej spoločnosti Slovnaft Bratislava.

Fiat Bravo/Brava je prvým dvojmodelom v produkcii Fiatu. Zaujímavé je, že ide v podstate o dve odlišné vozidlá - aj keď spoločnej koncepcie. Trojdverová verzia Bravo (dĺžka 402,5 cm) je o 16,2 cm kratšia ako päťdverová Brava. Obe autá majú zhodnú prednú časť i rozmerové parametre podvozka.

Zadná časť päťdverovej Bravy, koncepciou, konštrukciou i tvarmi predurčenej na rodinné používanie, je typická dvoma trojicami kvapkovitých alebo pseudoelipsovitých úzkych svietidiel, Fiat Bravo má vzadu konvenčnejšie združené svietidlá. Štylisticky je karoséria oboch modelov tým, čo možno považovať za dizajnérsku špičku: súzvuk elegancie, športového švihu, dynamického dojmu, teda niečo, s čím si predbežne málokto z najtvrdších konkurentov v segmente dokázal poradiť. V kontexte s ďalšími modelmi, ktoré Fiat urýchlene priviedol na svet (Coupé i Barchetta) možno aj pri modeli Bravo/Brava hovoriť o renesancii toho najlepšieho zo slávnej talianskej karosárskej školy.

Skryť Vypnúť reklamu

Aktívna i pasívna bezpečnosť nového dvojmodelu dosahuje úroveň budúcnosti - povedané realisticky, už dnes spĺňa predpisy a normy, ktoré budú v EÚ platiť v roku 1996. Okrem posilňovača riadenia má aj najlacnejšia a "najchudobnejšia" verzia "S" airbag pre vodiča, napínače bezpečnostných pásov, výškovo nastaviteľný volant i sedadlo vodiča, autorádio, determálne sklá...

Bravo/Brava je pokrokom aj v oblasti komfortu interiéru. Rozhodne veľkým pokrokom oproti modelu Cinquecento (neporovnateľné), ale aj voči Puntu. Všetky plastové i textilné materiály pôsobia serióznejšie. Priestranný interiér sme obdivovali už pri Punte. Takmer 2,6 m3 na osobu a reálna možnosť pomerne komfortne sa odviezť aj pre osoby vyšších postáv zaraďujú Bravo/Brava na vrchol vo svojej triede. Sympatie vyvolávalo aj rozmiestnenie ovládacích prvkov vo vozidle. Páčila sa nám koncepcia - vo Fiate úplne nová - autorádia s prehrávačom. Prístroj je súčasťou palubnej dosky a kradnúť s ambíciou predať ho na použitie v inom aute nemá zmysel.

Skryť Vypnúť reklamu

Nevyhovovali nám predsa len stále príliš krátke sedáky predných i zadných sedadiel. Pri predných to prekáža najmä preto, že dlhšie sedáky podopierajú kolenný zhyb a svalstvo nohy sa pri dlhšej jazde neunavuje. Na modeli, ktorý sme testovali, sa predné sedadlo po odklopení (kvôli nastupovaniu na zadné sedadlá) nevrátilo do pôvodnej polohy, alebo aspoň do najzadnejšej. Vodič i spolujazdec na prednom sedadle sa musel skloniť dovnútra, ručne sedadlo posunúť dozadu, a až potom nastúpiť.

Testovaný model s atmosferickým dieselovým motorom, známym z modelu Tipo, nevynikal ktovieakou dynamikou akcelerácie, nebol však lenivý, a čo je dôležitejšie, hluk i vibrácie vznetového motora tlmilo odhlučnenie na výbornú. Tuhšie nastavenie pružiacich a tlmiacich prvkov podvozka dávalo trojdverovému Bravu športovejší charakter, samozrejme, len do limitu možností pohonnej jednotky.

Skryť Vypnúť reklamu

Fiat Bravo nás rozhodne zaujal ako ďalší kladný bod, ktorý si turínska automobilka pripísala na svoje konto. Prenikavý záujem, o ktorom hovoria všetci dealeri, zrejme v obchodných číslach Fiatu urobí svoje.

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Zdvihový objem motora: 1686 cm3

Dĺžka/šírka/výška: 4025/1755/1415 mm

Objem batožinového priestoru: 280/1030 l

Zdvihový objem motora: 1929 cm3

Výkon: 65 PS (48 kW)

Zrýchlenie z 0-100 km/h: 17,3 s

Max. rýchlosť: 155 km/h

Spotreba 90/120 km/h/mesto: 4,9 / 6,9 / 6,5 l/100 km

Cena: 469 500 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  4. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  5. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  9. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  10. Faktúra, ktorou sa zasadíte o zelenšiu budúcnosť
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 571
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 6 805
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 6 149
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 300
  5. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 941
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 896
  7. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 2 788
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 359
  9. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 1 968
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 818
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu