Renault Megane R.S. TCe 280 EDC | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 13 990 / 27 890 |
Spotreba výrobca / test (l) | 7,0 / 11,1 |
Objem batožinového priestoru (l) | 434 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 670, 4 364, 1 875, 1 435 |
Najnovší Megane R.S. bol medzi priaznivcami hot hatchov dychtivo očakávaným autom. Niet sa čomu čudovať, predošlé dva modely patrili na špičku segmentu.
Divízia Renault Sport si Megane vzala do parády prvýkrát v jeho druhej generácii. Už ten si získal srdcia mnohých recenzentov a dočkal sa niekoľkých rôznych verzií vrátane naftového modelu alebo extrémne odľahčenej limitovanej série R26.R.
Nasledujúca generácia sa tiež stretla s nadšenými reakciami a opäť sa zaradila medzi najlepších. Tiež sa dočkala niekoľkých variácii, najzaujímvejšou je opäť odľahčená verzia 275 Trophy R, ktorá vznikla špeciálne pre pokorenie rekordu na Nürburgringu.
Megane R.S. v minulosti patril k tým ostrejším z hot hatchov, najmä tie najšportovejšie modely často obetovali použiteľnosť hatchbacku pre lepší šoférsky zážitok.
Ponuka športových hatchbackov je dnes oveľa širšia ako v čase prvého Megane R.S. Výrobcovia sa predháňajú kto ponúkne viac koní. Malé a obratné hatchbacky pribrali na váhe, dostali lepšiu výbavu a niektoré dokonca pohon všetkých kolies.
Požiadavkám trhu sa prispôsobil aj najnovší Megane. Ten sa snaží osloviť širšie spektrum zákazníkov lepšou každodennou použiteľnosťou. Nestratil však niečo zo svojho šarmu?
Agresívny vzhľad aj bez krídla
Ak sa pozrieme na vizuálnu stránku, rozhodne nie. Žiadne divoké krídla v štýle Hondy Civic Type R sa nekonajú, napriek tomu je na prvý pohľad zjavné, že nejde o obyčajný Megane.
Ako prvá do očí udrie jeho šírka. Oproti modelu GT sú blatníky rozšírené o 45 milimetrov vzadu a až 60 milimetrov vpredu. Sedí tiež o 15 milimetrov bližšie k zemi, vďaka čomu auto získalo oveľa agresívnejší postoj.