y prevádzky vodnej dopravy. Ministrovi dopravy pôšt a telekomunikácií SR predložil transformačný plán - návrh opatrení na rozvoj SPD. Nový manažment zmeral svoje úsilie aj na zvrátenie nepriaznivej situácie, ktorá nastala u niektorých odštepných závodov (o. z.) SPD od roku 1993 v dôsledku zníženia lodných prepráv na dolnom toku Dunaja. V úsilí zachovať zamestnanosť a sociálne výhody pracovníkov bol o. z. Prístav Komárno (PK) daný do prenájmu firme K.Z.K., s. r. o., od 1. júla 1996. Tá sa okrem iného zmluvne zaviazala zvýšiť počas šiestich mesiacov počet zamestnancov PK o 50 pracovníkov. SPD prenajala od 1. augusta 1996 ďalší odštepný závod Lodenica Bratislava (LB) firme Dunajská Lodenica (DL), s. r. o., aj v tomto prípade s cieľom zvrátiť nepriaznivý hospodársky výsledok. LB potrebuje do nových výrobných technológií značné investície a tými SPD nedisponuje.