Ctím si prácu každého človeka, ale ten, čo vypracoval koncepciu ďalšieho vzdelávania učiteľov a podmienky na postup do vyšších platových tried, nevykonal dobrú prácu. Celá koncepcia je narýchlo a nelogicky zostavená a v takejto podobe učiteľskému stavu skôr škodí, ako osoží. Okrem iného stavia totiž na tú istú úroveň neporovnateľné. Na mysli mám štúdium tretieho predmetu a obhajovanie akýchsi prác, ktoré sotvakto bude čítať. Ruku na srdce, kto bude kedy potrebovať tie hory popísaného papiera? Čo nové sa tým prinesie? Myslí si pani ministerka, že napísanie takejto práce je to isté ako absolvovanie trojročného štúdia s riadnymi skúškami a štátnou záverečnou skúškou? Ja tvrdím, že nie je. Okrem toho, že to nie je spravodlivé, je to i demotivujúce. A takýchto abnormalít je v spomenutej koncepcii viac. Po oboznámení sa s ňou som mala pocit, že k totálnej (alebo totalitnej?) dokonalosti jej na postup do vyššej platovej triedy chýba už iba uznanie VUML.