Štúrovo vtedy začala vydávať exekučné príkazy na vyplatené aj čiastočne vyplatené osobné automobily, ktoré EWL prenajímal priamo i prostredníctvom viacerých firiem a dealerov. Pozoruhodné bolo, že väčšina vozidiel tu bola na colnú zábezpeku. Po vypršaní doby, na ktorú táto zábezpeka platila, bolo treba zaplatiť clo. Vtedy tu však už majiteľ firmy nebol a na zablokovaných účtoch firmy údajne neboli žiadne väčšie sumy. Mnohí z poškodených žijú v neistote, pretože nevedia, či im vozidlo zabaví colná správa, či vyšetrovateľ. Firma EWL urobila štátu škodu, ktorú presne ťažko vyčísliť. Je veľmi pravdepodobné, že prekračuje sto miliónov korún. Ťažko totiž povedať, či bolo dovezených päťsto, či tisíc automobilov. Redakcia SME získala kontakt na kriminalistu vyšetrujúceho túto vec. Ten nám povedal, že nie je oprávnený poskytovať informácie, jednu nám však dá - bude rád, keď sa mu podarí vyšetriť celú záležitosť do odchodu do penzie. Informáciu, koľko je podobných prípadov, neposkytla ani Colnica Štúrovo. Bývalí zákazníci EWL sa totiž cítia poškodení aj zo strany Colnice Štúrovo. Jeden z poškodených - J. R. - napríklad za Mazdu 323 zaplatil so všetkým vyše dvojnásobok kúpnej ceny - viac ako osemstotisíc. Čiastočne aj preto, lebo colníci vypočítavajú colný dlh veľmi čudným spôsobom - účtujú aj prepadnutie colnej zábezpeky, dovoznú prirážku a dokonca aj daň z pridanej hodnoty na obdobie spred 1. januára 1993, teda z času, keď ešte neplatila.
Redakcia SME sa bude prípadu venovať aj naďalej - prosíme teda čitateľov, ktorí sú obeťami a môžu poskytnúť informácie, aby sa nám prihlásili. V najbližšom čase uverejníme, ako si čestní zákazníci môžu v tejto kauze uchrániť svoj majetok.
Autor: SME - gub