Nedeľa, 28. február, 2021 | Meniny má ZlaticaKrížovkyKrížovky

Počet mladých, ktorí používajú prezervatívy, stúpol

BRATISLAVA (SME - uj) - Spotreba prezervatívov na Slovensku je približne o 30 až 50 percent menšia ako vo vyspelých krajinách, kde majú ľudia strach z AIDS, avšak po preventívnej kampani STOP AIDS, ktorá prebiehala na Slovensku pred vyše rokom v spoluprác

i so Švajčiarskom, počet mladých ľudí, používajúcich kondómy, stúpol o čosi aj u nás. "Percento osôb, ktoré pri náhodnom sexuálnom styku používali prezervatív, bolo vo Švajčiarsku na začiatku kampane len okolo 8 až 16 percent, po piatich rokoch prevencie v médiách až 70 percent. Na Slovensku prezervatív používalo len okolo 8 percent opýtaných. Dnes je to okolo 35 percent," povedal M. Veselý z organizácie AIDS pomoc. Napriek tomu, že situácia v SR je výrazne odlišná od švajčiarskych podmienok, možno niektoré údaje, ktoré získali organizátori kampane, v obidvoch krajinách porovnať. Vo Švajčiarsku, kde preventívna kampaň prebieha už takmer 10 rokov, malo rizikový sexuálny styk s náhodným partnerom len 12 percent opýtaných, zatiaľ čo u nás v priemere okolo 20 až 40 percent opýtaných. Švajčiari mali podľa prieskumu v priemere najviac 2 až 5 sexuálnych partnerov za život, na Slovensku je najčastejšia hodnota dvaja za život, čo podľa odborníkov znamená relatívne "zdravý stav v sexualite". Podľa štatistiky si najčastejšie kupujú u nás prezervatívy ľudia vo veku od 18 do 26 rokov. Ako pre SME povedal výrobca českých prezervatívov, na východnom Slovensku idú na odbyt najmenej, najviac sa ich predá v Bratislave. Podľa ich laického prieskumu mladí ľudia dávajú prednosť voňavým prezervatívom, najviac letia vraj s jahodovou, banánovou a broskyňovou vôňou. Najviac idú na odbyt v piatok. V rámci jazdy proti AIDS, ktorá v týchto dňoch štartuje po Slovensku, majú pripravené posádky červeného Cadillacu okrem 15 tisíc zaujímavých brožúrok o AIDS aj prezervatívy v rovnakom počte.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  2. Cirkevné gymnázium v Snine patrí medzi najlepšie v kraji
  3. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  4. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  5. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  6. Dáma s pávím pierkom
  7. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  8. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  9. Získaj náskok pred štartom
  10. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 21 998
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 12 121
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 9 983
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 9 808
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 8 200
  6. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 742
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 902
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 5 755
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 324
  10. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 4 551
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu