i so Švajčiarskom, počet mladých ľudí, používajúcich kondómy, stúpol o čosi aj u nás. "Percento osôb, ktoré pri náhodnom sexuálnom styku používali prezervatív, bolo vo Švajčiarsku na začiatku kampane len okolo 8 až 16 percent, po piatich rokoch prevencie v médiách až 70 percent. Na Slovensku prezervatív používalo len okolo 8 percent opýtaných. Dnes je to okolo 35 percent," povedal M. Veselý z organizácie AIDS pomoc. Napriek tomu, že situácia v SR je výrazne odlišná od švajčiarskych podmienok, možno niektoré údaje, ktoré získali organizátori kampane, v obidvoch krajinách porovnať. Vo Švajčiarsku, kde preventívna kampaň prebieha už takmer 10 rokov, malo rizikový sexuálny styk s náhodným partnerom len 12 percent opýtaných, zatiaľ čo u nás v priemere okolo 20 až 40 percent opýtaných. Švajčiari mali podľa prieskumu v priemere najviac 2 až 5 sexuálnych partnerov za život, na Slovensku je najčastejšia hodnota dvaja za život, čo podľa odborníkov znamená relatívne "zdravý stav v sexualite". Podľa štatistiky si najčastejšie kupujú u nás prezervatívy ľudia vo veku od 18 do 26 rokov. Ako pre SME povedal výrobca českých prezervatívov, na východnom Slovensku idú na odbyt najmenej, najviac sa ich predá v Bratislave. Podľa ich laického prieskumu mladí ľudia dávajú prednosť voňavým prezervatívom, najviac letia vraj s jahodovou, banánovou a broskyňovou vôňou. Najviac idú na odbyt v piatok. V rámci jazdy proti AIDS, ktorá v týchto dňoch štartuje po Slovensku, majú pripravené posádky červeného Cadillacu okrem 15 tisíc zaujímavých brožúrok o AIDS aj prezervatívy v rovnakom počte.