Bratislava. Má však aj ďalší zmysel. Nie je len hviezdou pre tri podunajské mestá, ale aj druhým koncom severojužného koridoru, ktorý sa u nás začína Čadcou.
Včera na stavbe teda prvýkrát hrala dychovka a strihala sa páska. Z našej strany je už trojtrať definitívne dvojkoľajná. Združenie staviteľov Rýchlej trate finišuje aj s dostavbou supermodernej železničnej stanice v Petržalke, všetko je pripravené na výstavbu tretej vetvy smerom do Rakúska. Na Maďarsko zatiaľ povedie jedna koľaj, o zdupľovaní sa však už rokuje.
Včera slávnostne odovzdali do užívania vyše štyri kilometre koľají, výhybky, napojenia. Vo februári má byť dostavaná budova stanice, ktorá bude nielen najkrajšou, ale aj najmodernejšou na Slovensku. Celá stavba, vrátane prepojenia, by mala byť hotová do konca júna budúceho roku. Okrem naozaj obdivuhodných výkonov staviteľov má táto stavba ešte jednu atraktívnu stránku: Ukazuje sa, že slovenskí stavitelia držia lepšie krok s medzivládnymi dohodami než ich rakúski kolegovia. Chcú ukázať, že cesty do Európy stavať vedia.