nej polície (ŽP) Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) JUDr. pplk. Ľ. Bulla. Podľa jeho slov však zatiaľ príčinu udalosti z pondelka minulého týždňa nemožno jednoznačne stanoviť, kým železničiari nevyhodnotia rýchlomerné prúžky a ďalší dokumentačný materiál. Zatiaľ vykonávajú konkrétne opatrenia, aby v budúcnosti nedochádzalo k podobným haváriám. Riaditeľ Okresného úradu vyšetrovania v Trnave pplk. K. Sčepka nám vzhľadom na nekompletnosť dokladov ešte nemohol poskytnúť úplnú informáciu. I podľa neho by však mohlo ísť o podozrenie z trestného činu všeobecného ohrozenia z nedbalosti, kde vrchná sadzba je 3 roky odňatia slobody alebo zákaz činnosti. Inšpektorát bezpečnosti práce v Nitre sa prípadom oficiálne nezaoberá. Na našu otázku, či im ho organizácia nemala nahlásiť, riaditeľ M. Šemelák odpovedal, že túto vec práve skúmajú. Zo Železničných opravovní a strojární (ŽOS) Trnava, odkiaľ sa uvoľnili nákladné vagóny, redakcii zaslali stanovisko. Obchodný riaditeľ ŽOS J. Rajnic v ňom uvádza, že na naše otázky nie je oprávnený odpovedať, pretože ide o skutočnosti, ktorých zverejnenie je v rozpore so zásadami ochrany práv občanov.