Streda, 3. marec, 2021 | Meniny má Bohumil, BohumilaKrížovkyKrížovky

Program Milana Markoviča sa zatiaľ bude objavovať iba vo vysielaní českých televízií

S programom Milana Markoviča sa televízni diváci v najbližšom čase budú môcť stále stretávať iba vo vysielaní Českej televízie, pre ktorú s agentúrou Paczelt pripravuje reláciu Na šikmej ploche. Ponuku, s ktorou pre Markoviča prišla nová slovenská televíz

ia Markíza, totiž majiteľ agentúry Paczelt včera v rozhovore pre SME označil za neprijateľnú. "Zatiaľ sme od televízie Markíza nedostali žiadnu ponuku, ktorá by sa dala prijať. Je síce pravda, že začiatkom tohto roka sa ozval umelecký riaditeľ Markízy Ľubo Gregor s ponukou, aby Milan Markovič išiel robiť kvízmajstra do rodinného typu programu. Na túto ponuku som však nereagoval príliš nadšene. Po čase sa so mnou z Markízy spojila pani Judita Gembická, ktorá ponuku zopakovala s tým, že je už s nami všetko dohodnuté. Informácia nebola pravdivá, a preto som jej znovu vysvetlil, že Markovič bude veľmi rád a ochotne spolupracovať s akoukoľvek slovenskou televíziou, ale za dôstojných podmienok. Pre nás dôstojné podmienky neznamenajú, že musí silou-mocou a za každú cenu robiť politický program, ale taký program, v ktorom vynikne jeho osobnostná individualita bez toho, aby dochádzalo k jeho umeleckej dehonestácii. Ponuku od Markízy preto beriem len ako formálnu. Zdá sa mi, že vznikla iba preto, aby sa mohlo hovoriť, že Markíza je v rokovaní s Milanom Markovičom," povedal Jozef Paczelt. Podľa vlastných slov sám navrhoval Markíze niekoľko typov programov. "S tým, že sme ochotní prispôsobiť sa jej podmienkam a vysielacej štruktúre. Žiaľ, naša ponuka zostala neopätovaná. Preto som vždy prekvapený, keď si niekde prečítam, ako predstavitelia Markízy tvrdia, že sú v rokovaní s Milanom Markovičom." Umelecký riaditeľ TV Markíza Ľubo Gregor nedávno pre SME uviedol, že Milana Markoviča oslovili dokonca niekoľkokrát. "Má však veľa záväzkov v Českej republike, čiže tento rok z toho nebude nič. Budúci rok sa však určite objaví. Veľmi mi na tom záleží, lebo je to fenomén, ktorého absenciu cítiť. Chcem, aby pre nás robil nie politický, ale čisto zábavný program," dodal Gregor.

Skryť Vypnúť reklamu

"Pokiaľ má byť televízia celoplošná, celonárodná a pre všetkých, pokojne by sa v nej politická satira mohla objaviť. Pokiaľ vznikne pocit, že je Markovič jednostranný, nič nebráni tomu, aby zavolali ,inostranného` satirika, ktorý by mohol mať rovnaký program. Mám taký pocit, že spomínanou ponukou na kvízmajstra sa Markíza iba snažila zakryť tlak verejnosti, prečo sa Markovič neobjavuje na slovenskej obrazovke... Netúžime po ničom inom, len aby sa Milan Markovič objavil v slovenskej televízii. Je Slovák, býva na Slovensku a mal by robiť pre slovenských divákov. Zdá sa nám byť scestné, keď taký jedinečný umelec, ako je Markovič, musí vyrábať pre cudziu televíziu," reaguje Paczelt. Jeho agentúra okrem asi troch stoviek Markovičových javiskových predstavení ročne s ním pripravuje reláciu Na šikmej ploche, ktorú vysiela Česká televízia. Tento rok sa v jej vysielaní objaví ešte v októbri i decembri a podpísaná je už aj zmluva na osem častí v roku 1997. Pre súkromnú českú televíziu Premiéra vyrába agentúra Paczelt v modifikovanej forme obdobný program ako Zoznámte sa, prosím - pod názvom Dáma. V polovici septembra sa pre Premiéru začne nakrúcať aj zábavný program Pointa - profilový program Mariána Labudu, ktorý sa v ňom predstaví ako moderátor. Agentúra Paczelt zároveň vyrába archív prezidenta Slovenskej republiky. "Vzhľadom na to, že štátna televízia ani žiadna iná spoločnosť nemapuje aktivity slovenského prezidenta z hľadiska zachovania odkazu budúcim generáciám, robíme túto činnosť my a suplujeme tak činnosť tých organizácií, ktoré by to mali robiť buď zo zákona, alebo na základe iných povinností. Zatiaľ veľmi ťažko hovoriť o jeho využití, pripravujeme ho a verím, že raz príde čas, keď budeme môcť našu prácu prezentovať navonok. Bez ohľadu na to, ako bude história hodnotiť prvého slovenského prezidenta, je potrebné, aby tento archív vznikol," dodáva Jozef Paczelt.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  2. Študuj aj popri zamestnaní! Moderná vysoká škola!
  3. Čo zamestná mladého človeka v dobe 4.0?
  4. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  5. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  7. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  8. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  9. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  2. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  3. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  4. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  5. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  6. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  7. 26 years of providing you with essential information
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  9. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  10. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 23 442
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 14 674
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 296
  4. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 915
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 705
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 6 463
  7. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 415
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 075
  9. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 5 936
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 5 824
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu