Sobota, 6. marec, 2021 | Meniny má Radoslav, RadoslavaKrížovkyKrížovky

Peugeot 406 - dravá elegancia *Testovali sme:

V rámci redakčného testu sme mali možnosť vyskúšať si automobil s levom v znaku - Peugeot 406. Lev je synonymom majestátnosti, sily a krásy, no v poslednom čase si Peugeot vyslúžil i ďalší prívlastok: bezpečný. Peugeot 406 je kompletne nový model a pri ..

V rámci redakčného testu sme mali možnosť vyskúšať si automobil s levom v znaku - Peugeot 406. Lev je synonymom majestátnosti, sily a krásy, no v poslednom čase si Peugeot vyslúžil i ďalší prívlastok: bezpečný. Peugeot 406 je kompletne nový model a pri jeho stavbe sa konštruktéri okrem iného hádam najviac zamerali na vysoký stupeň pasívnej i aktívnej bezpečnosti. Vďaka výbornému dizajnovému stvárneniu sa z neho stal reprezentatívny komfortný automobil solídnej konštrukcie s výkonnými motormi a vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami.

Skryť Vypnúť reklamu

Automobil Peugeot 406 prezentuje príbuznosť k značke nezameniteľným identifikačným znakom. Vpredu sa nachádza väčšie "peugeotovské logo". Predná kapota sa zvažuje nízko k nárazníku a dodáva automobilu dynamický vzhľad. Dynamický vzhľad a vyvážené proporcie zaujmú aj pri pohľade zboku. Výsledkom návrhu tvaru karosérie je súčiniteľ aerodynamického odporu vzduchu s hodnotou 0,30. Subjektívne by sa zadným skupinovým svetlám azda dala vyčítať ich menšia plocha vo vzťahu k masívnej zadnej časti. Tú sa dizajnéri pokúsili zjemniť vodorovným prelisom. Interiér je veľmi dobre tvarovaný a predstavuje primeraný stupeň luxusu, ktorý reprezentujú okrasné lišty z imitácie vzácnych drevín. Ovládacie prvky sú usporiadané ergonomicky.

Peugeot 406 vyniká okrem tuhšieho priestoru pre cestujúcich aj účinnejšími deformačnými zónami, ktoré pohltia veľkú časť energie nárazu. Nechýbajú ani výstuže vo dverách proti nárazom zboku, vystužené sú aj pozdĺžny podlahový tunel, rámy okien, konštrukcia strešného oblúka a v priečnom smere prístrojový panel. Všetky tieto úpravy prispeli k celkovej vyššej tuhosti karosérie v krútení. Samozrejmosťou sú samonavíjacie, výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy vpredu s pyrotechnickými napínačmi a trojica trojbodových bezpečnostných pásov na zadných sedadlách s možnosťou upevnenia detskej bezpečnostnej sedačky. Sedadlá sú tvarované tak, aby v prípade nehody zabránili podkĺznutiu pod pásmi. V prípade silnejšieho nárazu alebo dokonca prevrátenia vozidla sa automaticky zablokuje prívod paliva z nádrže.

Skryť Vypnúť reklamu

Základom vysokého stupňa aktívnej bezpečnosti je kvalitný podvozok. Konštrukcia prednej nápravy s priečnym stabilizátorom upevneným priamo na vzperách v kombinácii s viacprvkovou zadnou nápravou zaručuje jeho vysokú stabilitu, výborné jazdné parametre a nadpriemerné pohodlie cestovania. Brzdy Peugeotu 406 sú navrhnuté tak, aby popri jednoduchosti ovládania boli aj dostatočne účinné. Vo všetkých modeloch 406-tky sú predné brzdy kotúčové s hrubými ventilovanými kotúčmi so zabudovaným indikátorom opotrebovania. Navyše je automobil vybavený riadeným vyvažovacím systémom, ktorý optimalizuje rozloženie brzdného účinku podľa zaťaženia vozidla na prednú a zadnú nápravu tak, aby brzdná dráha bola čo najkratšia. Výhody tohto zariadenia sa prejavia najmä pri plne zaťaženom vozidle. Už v základnej výbave je v každom modeli airbag pre vodiča (45-litrový) a za príplatok pre spolujazdca (90-litrový). Automobil Peugeot 406 je viac ako dôstojným nástupcom staršieho a veľmi úspešného menšieho typu 405. Z hľadiska zväčšenia rozmerov by sa dalo aj zamyslieť nad tým, či sa tak trochu nestal konkurenciou pre väčší a v hierarchii firmy reprezentatívnejší typ 605. Podľa určitých indícií je tento postup zasahovania modelových radov značky Peugeot do vyšších tried plne v súlade so stratégiou automobilky. Vytvára si tak priestor na vstup do teritórií, ktoré ovládajú väčšie modely značiek Audi, BMW, Jaguar alebo Mercedes. Preto sa tento model na našom trhu viac predáva ako vozidlo úspešnej strednej podnikateľskej vrstvy a nie ako rodinný automobil. Podnikatelia tak dostávajú elegantný reprezentatívny automobil s výbornými jazdnými vlastnosťami vysokými bezpečnostnými parametrami. Prejdime však ku konkrétnejším hodnotiacim postrehom. Vozidlo s pohotovostnou hmotnosťou 1390 kg a dvojlitrovým 16-ventilovým motorom s výkonom 97 kW (132 kW) nie je žiadnym "trhačom" asfaltu. Automobil je však dostatočne dynamický a priaznivo vychádza aj spotreba paliva. Pri vysokých rýchlostných priemeroch a častých zrýchľovaniach a brzdeniach pri redakčnom teste sme dosiahli priemernú spotrebu tesne nad 9 l. Podľa údajov výrobcu je priemerná spotreba paliva v tretinovom zmiešanom režime 8,37 l/100 km. Pri jazde bez zbytočných a niekedy aj nerozumnom zrýchľovaní a vytáčaní motora do maximálnych otáčok (najmä v meste) možno priemernú spotrebu paliva udržať v rozpätí 7 až 8 l/100 km, čo je veľmi dobrý výsledok.

Skryť Vypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: radový štvorvalcový zážihový motor uložený vpredu naprieč, štyri ventily na valec, rozvod DOHC, viacbodové vstrekovanie, päťstupňová prevodovka

Karoséria: päťmiestna, štvordverová limuzína

Zdvihový objem motora: 1998 cm3

Maximálny výkon: 97 kW (132 k) pri otáčkach 5500 min-1

Maximálny krútiaci moment: 196 Nm pri otáčkach 2250 min-1

Maximálna rýchlosť: 203 km/h

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11 s

Spotreba pohonných látok (mesto/90 km/h/120 km/h): 11,3/6,1/7,7 l na 100 km.

Objem palivovej nádrže: 70 l

Objem batožinového priestoru: 470 l

Rozmery d/š/v: 4560 x 1760 x 1400 mm

Rázvor kolies: 2700 mm.

Pohotovostná hmotnosť: 1390 kg

Užitočná hmotnosť: 525 kg

Cena: od 879 024 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nové číslo Historickej revue
  2. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  3. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  4. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  5. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  6. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  7. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  8. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  9. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  1. Svieže jarné ceny v PLANEO Elektro sú aj v marci extra výhodné
  2. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní?
  3. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  4. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  5. Nové číslo Historickej revue
  6. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  7. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  8. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  9. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  10. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 20 713
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 13 854
  3. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 10 712
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 10 184
  5. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 10 089
  6. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 8 948
  7. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 7 944
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 6 763
  9. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj 6 740
  10. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 307
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mnohí dovolenkári cestovali na dovolenku práve lietadlami Air Slovakia.

Po stopách konkurzu Air Slovakia.

3 h
Petra Vlhová v Jasnej 2021.

Američanka na Slovensku zopakovala triumf po piatich rokoch.

4 h
Predseda vlády SR Igor Matovič (OĽaNO) sa rozpráva s novinármi a minister hospodárstva SR a prvý podpredseda vlády pre ekonomiku SR Richard Sulík (SaS).

PCR testy na Slovensku odhalili takmer 322-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 7 739 obetí. Platia sprísnené opatrenia.

9 h
Ilustračné foto.

Kto chce nechať deti na domácej výuke? Ktorí politici sa pod to podpisujú?

5. mar