lad A6. Napriek tomu novinka z Ingolstadtu je v čomsi väčšia než jej staršia sestra s číslom 4.
Hoci na prvý pohľad najmä spredu sa typy Audi A3 a A4 veľmi podobajú. Zásadný rozdiel je v tom, že kým pri väčšej A-štvorke prechádza kapota cez vystrčenú integrovanú mriežku chladiča až do nárazníka, mriežka chladiča novinky A3 až tak dopredu nevystupuje a je integrovaná do nárazníka. Tento jemnejší výzor "tváre" auta kontrastuje s celkovo svalnatým vzhľadom a dáva vozidlu osobitý charakter. Ono totiž vôbec nie je jednoduché v triede kompaktných vozidiel postaviť krátke auto tak, aby popri praktických úžitkových vlastnostiach bolo určené aj na image. Nové Audi A3 však takým je. Napriek tomu, že je "o číslo menšie" ako väčšie Audi A4, je širšie a vyššie. Jediný rozmer, v ktorom za a-štvorkou zaostáva je dĺžka - 415 cm. Rázvor 251 cm a podvozok novej generácie (bude ho mať aj nový Golf IV. i nová Škoda Octavia) zaručujú výbornú stabilitu a pocit istoty za volantom. Pri medzinárodnej prezentácii v hornatom Luxembursku sme si to mohli vyskúšať aj za dažďa. Lialo ako z krhly, no napriek takýmto podmienkam sa auto nedalo vyviezť z omylu ani v ostrých zákrutách. Azda len pískanie pneumatík pri extrémnom odstredivom zrýchlení upozorňovalo najmä okolie, že sa niečo deje. Audi A3 je dobre odhlučnené, a preto nebezpečnosť situácie avizuje skôr spolujazdec "natlačený" na svoje dvere alebo k vodičovi. Sériovo montovaný protiblokovací systém ABS umožnil aj v takejto situácií prudko brzdiť a napriek tomu pokračovať v zvolenom smere. S láskou a premyslene tvarovaný troj- alebo štvorramenný volant je radosť držať a človek ho podvedome počas jazdy "úchylácky" hladí po venci. Rovnako hlavicu rýchlostnej páky. Oba predmety nesú spoločný štylistický prvok prevzatý zo staršej A-štvorky - "imitáciu bajonetového uzáveru", ktorá potvrdzuje technokratický prístup pri návrhu interiéru. Ten stroho elegantný a sympaticky praktický. Nič nie je zbytočné, všetko je tam, kde má byť a vodič sa za volantom hneď cíti ako doma. K celkovo dobrému pocitu prispievajú typicky nemecky tuhé, a vďaka tomu veľmi pohodlné anatomické sedadlá. Vodičovo je sériovo výškovo nastaviteľné. Nezvyčajný pantografový vyklápací mechanizmus umožňuje pohodlné nastupovanie na zadné sedadlá zatiaľ trojdverovej A-trojky (neskôr sa počíta aj s päťdverovou verziou). Vzadu nie je miesta nazvyš, ale sedí sa pohodlne a iste. K štandardnej výbave nového Audi A3 patrí aj elektrické ovládanie vonkajších spätných zrkadiel, elektrické ovládanie okien predných dverí a mechanické vyklápanie zadných vetracích okienok. Audi A3 dodáva výrobca v troch stupňoch vnútornej výbavy: Attraction, Ambition a Ambiente, ale ani jedno označenie na žiadnom z vozidiel nenájdete. V žiadnom z nich však okrem spomínaných prvkov nechýba posilňovač riadenia, otáčkomer, centrálne zamykanie so zabezpečovacím systémom a 15-palcové disky z ľahkej zliatiny. Objem prakticky tvarovaného batožinového priestoru s rovným dnom a plnohodnotnou rezervou pod ním má v základnom usporiadaní 350 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel ho možno ešte zväčšiť.
V ponuke sú štyri motory: dobre známy úsporný 1,9 TDI (90 k), ľahký benzínový 1,6 l (101 k) má hliníkový blok a o 13 kg menšiu hmotnosť a dva päťventilové štvorvalce, oba s objemom 1,8 l. Jeden má výkon 125 k a druhý má vďaka turbodúchadlu o 25 koní viac. Ten posledný má popri zrýchlení z 0 na 100 km/h za 8,1s a maximálnej rýchlosti 217 km/h priemernú spotrebu len 7,7 l na 100 km.
Na náš trh by sa nové Audi A3 malo dostať v októbri tohto roku a s cenou by sa malo usadiť medzi lepšie vybaveným Volkswagenom Golf a Audi A4.