Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Hyundai Lantra 1.8 GLS kombi - kórejská radosť s batohom

Automobily kórejských výrobcov mali donedávna zlú povesť. Vyčítalo sa im zlé dielenské spracovanie karosérie, chyby v ergonomickom usporiadaní ovládacích prvkov a malé miery interiéru pre európskeho jazdca a pasažierov. Napriek tomu "bodovali" kórejské ..

Automobily kórejských výrobcov mali donedávna zlú povesť. Vyčítalo sa im zlé dielenské spracovanie karosérie, chyby v ergonomickom usporiadaní ovládacích prvkov a malé miery interiéru pre európskeho jazdca a pasažierov. Napriek tomu "bodovali" kórejské autá výhodným pomerom ceny a ponúkaných výkonov. Platilo to aj pre značku Hyundai - a už to celkom nie je pravda. Cenovo sú síce automobily Hyundai stále ešte v oblasti príjemných čísiel - filozofia predávať vozidlá s kompletnou výbavou pokračuje - no značka Hyundai sa zároveň zbavila väčšiny detských chorôb. A to sa, samozrejme, ukázalo aj na trhovom podiele. Značka Hyundai si drží čestné deviate miesto v predaji - za prvých šesť mesiacov predal Hyundai na Slovensku vyše 1000 automobilov. Platí to rovnako pre výborný model Accent, aj pre o niečo väčšiu Lantru. Média B.O.A.T. si vyskúšal najnovší prírastok modelového radu Lantra - Hyundai Lantra 1.8 kombi.

Skryť Vypnúť reklamu

Lantra je od jesene 1995 po Accente druhý, úplne samostatný typový rad značky Hyundai s novou generáciou štvorventilových motorov. Na prvý pohľad zaujme atraktívnym dizajnom. Agresívny a dynamický charakter zdôrazňujú oblé línie karosérie, veľký vstupný otvor pre vzduch pod predným nárazníkom, predné reflektory v tvare "šikmých očí" a nárazníky, ktoré nenápadne vystupujú z prednej a zadnej masky a sú vo farbách karosérie. Spredu to vyzerá tak, akoby Lantra nárazník ani nemala. Zadná časť kombi-verzie je ešte o niečo krajšia ako u limuzíny. Druhý stĺpik pri zadných dverách si zachoval oblúk z limuzíny, ktorý kopíruje aj bočné sklo batožinového priestoru. Karoséria je dostatočne "tuhá" dobre dielensky spracovaná a má zosilnenú antikoróznu ochranu. Trochu prekáža príliš veľká štrbina medzi vekom prednej kapoty a prednou maskou.

Skryť Vypnúť reklamu

Pracovisko vodiča je príjemným miestom aj na dlhšie jazdy. Výrazne sa zlepšila kvalita sedadiel. To vodičovo má navyše nastavovanie výšky a opory bedrovej chrbtice. Výškovo sa dá nastaviť aj volant. Väčšina ovládacích prvkov vetrania a klimatizácie (v sériovej výbave) je sústredená na stredovej konzole, elektrické ovládanie okien je okrem jednotlivých dverí sústredené na lakťovej opierke vodiča aj s elektrickým ovládaním spätných zrkadiel. Ovládanie zadného stierača a ostrekovača zadného skla je trochu nevhodne umiestnené samostatným spínačom naľavo pod volantom. Všetky plastické látky v interiéri a na prístrojovej doske sú kvalitné a príjemné na dotyk. Volant má už hrubší veniec, sú na ňom dve tlačidlá pre klaksón a ani airbag ho nerobí príliš masívnym. Airbag pre spolujazdca nezlikvidoval celkom odkladaciu skrinku, tá sa iba posunula o niečo nižšie.

Skryť Vypnúť reklamu

Príjemné sú aj látkové poťahy sedadiel. Vodič a spolujazdec má dosť miesta aj pre dlhé nohy a stredová konzola ponúka vodičovi príjemnú oporu pre nohu na akcelerátore. Miernu kritiku si zaslúžia ovládacie páčky pre svetlomety a smerovky na jednej a pre stierače, ostrekovač predného skla a cyklovač na druhej strane volantu. Sú síce dostatočne masívne a ergonomicky tvarované tak, aby sadli na prst, no plastový výlisok končí niekoľko centimetrov pred stĺpikom volantu, kde sa ukazuje rovný kus kovovej tyčky.

Pohodlie modelu Hyundai Lantra 1.8 GLS kombi dopĺňa ovládanie veka batožinového priestoru a veka palivovej nádrže z miesta vodiča.

Hyundai Lantra kombi má všetky štandardné prvky aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. V sériovej výbave sú dva airbagy, samonavíjacie a výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy vpredu, dva samonavíjacie a jeden bedrový bezpečnostný pás vzadu a opierky hlavy. Bezpečnostný štandard dopĺňajú výstuže dverí.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné vlastnosti novej Lantry s batohom sú príjemne neutrálne. Podvozok, vpredu s pružiacimi jednotkami McPherson so stabilizátorom a vzadu s nezávislými dvojitými vlečnými ramenami a priečnym stabilizátorom, sa chová neutrálne. Mäkšie pruženie sa prejaví iba na výrazných priečnych nerovnostiach. Vo výbave GLS má Hyundai Lantra kombi posilňovač riadenia, bŕzd a účinný systém ABS. Pri prejazde zákrutami sa prejavuje mierna nedotáčavosť.

V strojovni pracuje radový štvorvalec s rozvodom DOHC so zdvihovým objemom 1 795 cm3 a maximálnym výkonom 128 koní (94 kW). Päťstupňová prevodovka má pomerne "dlhé" prevody a motor je dostatočne elastický. Pri vyšších otáčkach však rastie hlučnosť a spotreba. Radenie rýchlostí je kostrbaté.

Hyundai Lantra 1.8 GLS kombi je príjemné auto, ktoré si zachovalo všetky atraktívne prvky limuzíny a má ešte aj výhodu veľkého batožinového priestoru navyše. Do batohu si môže nabrať až 607 litrov objemu a pri sklopenom zadnom delenom sedadle až 1785 litrov. Cena 699 000,- Sk je veľmi seriózna ponuka za automobil tejto triedy a s takou výbavou.

Skryť Vypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: kvapalinou chladený radový štvorvalec, uložený vpredu naprieč, štyri ventily na valec, rozvod DOHC, elektronické viacbodové vstrekovanie paliva, pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka.

Karoséria:

samonosná oceľová, päťdverové päťmiestne kombi.

Zdvihový objem motora: 1795 cm3

Maximálny výkon: 128 koní (94 kW) pri 6 100 ot/min

Maximálny krútiaci moment: 161,9 Nm/5000 min-1

Maximálny rýchlosť: 194 km/h

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,4 s

Objem batožinového priestoru: 607 l

Objem nádrže: 55 l

Priemerná spotreba 90/120 km/h/mesto:

6,3/7,9/10,2 l/100 km.

Pohotovostná hmotnosť: 1281 kg

Rázvor: 2550 mm

Rozmery d/š/v/: 4450/1700/1457 mm

Cena: od 699 000 Sk,-

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 306
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 528
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 251
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 176
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 153
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 808
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 376
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 783
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 385
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 323
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu