BRATISLAVA (SME - JÁN MIKULA) - "Želanie? Aby sa čím skôr prijali zákony o sponzorstve v športe, to je vo svete pri našom športe bežné, potom by sa však rozbehla naplno aj hudba, kultúra vôbec. Zdá sa však, že tu nikoho nezaujíma, aká je situácia s financovaním športu," vylial zo seba 28-ročný slovenský reprezentant v rýchlostnom superbiku Tibor Straka. Najúspešnejší v tomto športe, bez debaty. Napokon, výsledky napovedia viac. Tibor, ktorý sa od pätnástich rokov venoval trialu (šliapačkám), sa stal osemkrát majstrom Slovenska a v roku 1991 prešiel na rýchlostné superbiky. V roku 1992 skončil v majstrovstvých ČSFR na 4. mieste, v roku 1993 bol siedmy. O rok neskôr na majstrovstvách Slovenska skončil na 2. mieste, podobne v ďalšom roku. "Vyhral Rakúšan Rudolf Zeller, ktorý má slovenskú licenciu," vysvetľuje svoje striebro pretekár Motorade Racing Teamu. V tejto sezóne je po troch podujatiach na čele. Vyhral v Hričove, v Lučenci, na medzinárodných majstrovstvách v Maďarsku skončil na 14. mieste, ale bol druhý najlepší zo Slovenska po Zellerovi. "Na programe je ešte päť podujatí, verím, že tentoraz dotiahnem sezónu do víťazného konca na svojej mašinke Kawasaki." Na vysvetlenie - superbike v jeho prípade znamená rýchlostný motocykel, štvortaktný štvorvalec s výkonom do 750 ccm. V pretekoch sa jazdí trať okolo 60 km. Pravda, každá si vyžaduje niečo iné. "V našom športe je k úspechu potrebný precízne pripravený stroj, pretekár musí byť dostatočne vyjazdený a pripravený na špecifiká trate. Napríklad tam, kde sú malé zákruty, treba ísť na doraz pri plyne, ale aj na brzdy. Na autodrome je to zase iné." Vlani skúsil prvý raz ísť do ,Európy.` Zúčastnil sa na pretekoch ME v Misane v Taliansku a vypadol zo 14. pozície. "Tam je to trochu ,o inom`. Pretekárovi firma pripraví stroj a on len jazdí. Takisto predtým v príprave. V roku 1997, ak sa to podarí, by som chcel absolvovať celý seriál majstrovstiev Európy. Pravda, nejde len o to byť na pretekoch, ale dosiahnuť aj limit, bodovať. K celému zabezpečeniu treba štedrých sponzorov, lebo sa platí štartovné, pobyt si hradí každý sám alebo to zaňho ,cvakne` firma, sponzorský mešec, ktorý do jazdca investuje, lebo mu verí." Na Slovensku jazdí superbike na vrcholovej úrovni asi 16 - 18 jazdcov, okrem Bratislavy bol väčší záujem v Lučenci, R. Sobote. Dôležité pred pretekmi je mať v nohách čo najviac kilometrov, istoty. Tibor ju naháňa na okruhu v Brne, kde si ,odkúpi` hodiny na voľné jazdy od niektorej firmy. Túžba raz zabrať v Európe ho neopustila.