BRATISLAVA (SME - alg) - Vklady v Poštovej banke (PB) sú na meno, čo je výslovne uvedené na prvej strane vkladnej knižky. Všetky vklady našich klientov sú teda neanonymné a sú pod ochranou podľa zákona o ochrane vkladov, ktorý práve začal byť účinný, uviedla pre SME Ing. Anna Baďurová, viceprezidentka Poštovej banky, a. s., Bratislava. "Naši klienti preto nemusia navštevovať pracoviská banky a meniť anonymné vklady na neanonymné." V súvislosti so správami, že v niektorých prípadoch klientom banky neboli vyplatené úroky za predchádzajúci rok, A. Baďurová uviedla, že PB svojim klientom v januári až februári rozoslala úrokové poukážky s uvedenou sumou úrokov za predchádzajúci rok. Do konca roka si klient môže úroky dať pripísať do vkladnej knižky a vybrať ich na obchodnom mieste PB. PB má presnú evidenciu o pripísaných úrokoch do vkladných knižiek. V prípade, že klient ešte nemá pripísané úroky a z nejakého dôvodu nemá úrokovú poukážku, môže písomne PB požiadať o vystavenie a zaslanie náhradnej úrokovej poukážky. Úroky nie je možné vybrať bez ich predchádzajúceho zápisu do vkladnej knižky. Klientom, ktorí si ani do konca roka nedajú úroky zapísať do vkladnej knižky, PB opätovne zasiela doklad o sume nepripísaných úrokov. A. Baďurová odmietla ako nepravdivú informáciu o tom, že v PB existuje interný príkaz alebo predpis, podľa ktorého prepadajú úroky, nevybraté do určitého termínu. "Takýto predpis neexistuje a bol by v rozpore s Občianskym zákonníkom," uviedla. Ak ich klienti nepripíšu úroky do vkladnej knižky, tieto v žiadnom prípade nestrácajú - banka ich automaticky pripíše k základnému vkladu. Vklad sa teda kapitalizuje vždy k 1. januáru o úroky, prislúchajúce za predchádzajúci rok. "Tak sa môže stať, že klient nemá úroky pripísané aj za niekoľko rokov, nič však nestráca. Banka ich vedie na jeho vkladovom účte, keďže však nie sú pripísané vo vkladnej knižke, klient nemôže s prostriedkami z úrokov disponovať, kým nepožiada banku o pripísanie úrokov," dodala A. Baďurová.
Autor: SME - alg