Šťastie na Rallye Tatry bolo vrtkavé ako počasie

Igor Drotár na nočnej rýchlostnej skúške v Poprade.
Igor Drotár na nočnej rýchlostnej skúške v Poprade. (Autor: autosportfoto.sk)
Martin Trenkler|1. jún 2018 o 00:00

Šťastie na pretekoch do vrchu tentokrát vystriedala smola na rely.

Rallye Tatry: fotogaléria

31.5.2018

POPRAD. Rallye Tatry patrí k tým zaujímavejším slovenským súťažiam s bohatou históriou. Časy jej najväčšej slávy zažil aj prešovský pretekár Igor Drotár.

Šťastie na pretekoch do vrchu však tentokrát vystriedala smola na rely.

Počasie už nejakú dobu ordinuje doslova letné búrky, ktoré si posádky nedávnej Rallye Tatry skutočne „užili“ dosýta.

Víkend Igora Drotára so spolujazdcom Imrichom Ferenczom nezačal vôbec zle, až kým ich nočný mestský okruh v Poprade (RS 1) neobral o šťastie.

Víkend pre nich skončil poruchou palivovej pumpy a posádka Fordu Fiesta R5 sa tak s Tatrami rozlúčila ešte pred štartom „RS 2 Huty 1“ v sobotu ráno.

„Rallye Tatry je jedna z najťažších i najstarších súťaží v kalendári. Naša príprava prebiehala už tri týždne predtým na Rally Vyškov – čo sa týka nastavenia auta, rozpisu a spolupráce s novým spolujazdcom. Medzitým som mal ešte šnúru pretekov do vrchu, no už pri poslednej jazde na Jahodnej som bol mysľou v Tatrách na rely. Všetko bolo dokonale pripravené a po príchode do Popradu sme si spravili obhliadku známych tratí – širších, so zväčša hladkým povrchom a miestami so šotolinou. Čakala nás krásna súťaž, i napriek ohlasovanej lotérii s počasím,“ začal svoje hodnotenie Igor Drotár.

Na skúšobnom „shakedowne“ si po troch týždňoch vyskúšal Ford Fiesta R5 a s veľmi dobrým pocitom sa chystal na samotný štart.

„Mestský okruh v piatok večer bol „jazdou zručnosti,“ kde sa dalo veľa stratiť, aj získať, obzvlášť v daždi. Zvolili sme si správne mokré obutie. Po zhruba 1,5 km nám auto začalo haprovať a šlo len na 2-3 valce. Strácalo výkon a znervóznel som najmä zo straty, ktorá nás v cieli mala čakať. Našťastie sme stratili len pol minúty a skončili sme jedenásti.“

Napríklad na celkovo siedmeho v poradí strácal Drotár iba pár sekúnd.

„Trápil nás nízky tlak paliva. Ráno sme však mali iba 15-minútový servis – s presunom reálne asi 10-minútový... Problém bol na jednej z púmp, no nevedeli sme, na ktorej: jedna sa dala vymeniť za 10 minút, tá druhá – vysokotlaková, za pol hodiny. Aby nás zbytočne nepenalizovali, stavili sme na tú rýchlejšie vymeniteľnú. Žiaľ, netrafili sme tú správnu a už smerom na prvú sobotňajšiu rýchlostnú skúšku sa problém objavil znova. Čakala by nás obrovská časová strata. Chcel som však jazdiť i tak, pretože nám chýbajú kilometre v aute. No vzápätí som si uvedomil, že nás po prvom kole čaká len 20-minútový servis a nestihli by sme to opraviť. Nemalo význam ďalej pokračovať. Trápi ma, že nám chýbajú cenné kilometre, no verím, že sa nám na najbližšej Rally Hustopeče bude dariť viac,“ praje si prešovský veterán.

Jeden víkend bez pretekov vystriedajú už 9. a 10. júna Oždianske serpentíny, ako štvrté podujatie Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu.

„Oždiansky kopec je špeciálny, krátky – má len 3 km a aj tá najmenšia chyba sa nedá opraviť. Je tam málo zákrut, no sú veľmi dlhé a niekoľkokrát menia polomer. Zatiaľ sa nám tam darilo, máme aj nejaký traťový rekord a predpokladám, že sa rekordy budú lámať znova,“ dodal Drotár.

Najbližšou – treťou súťažou M-SR v rely budú potom Agrotec Rally Hustopeče na Morave, 14. až 16. júna.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Sportnet na východe»Šťastie na Rallye Tatry bolo vrtkavé ako počasie