Hoci trolejbusy pokrývajú len 12 percent bratislavskej mestskej hromadnej dopravy, šéfovia trolejbusovej divízie nemajú o nič menšie problémy ako ich kolegovia od autobusov alebo električiek. Či už ide o kúpu nových vozidiel alebo o nedostatok vodičov, ktorí odchádzajú za lukratívnejšími ponukami. Aj keď sa práve v týchto dňoch v dopravnom podniku hľadajú riešenia na zlepšenie situácie, zo dňa na deň sa problémy, vyplývajúce najmä z nedostatku peňazí, neodstránia. Trolejbusáci to vedia, a tak rozmýšľajú, ako zachrániť aspoň to, čo je v ich možnostiach. Keďže vlani nedostali ani jeden nový trolejbus a v tomto roku ich pribudne zrejme len päť, rozhodli sa so súhlasom českého výrobcu rekonštruovať dožívajúce vozidlá. Takých majú práve teraz šestnásť. "Naším zámerom je predĺžiť životnosť trolejbusov z dvanásť na štrnásť až pätnásť rokov," vysvetľuje vedúci trolejbusovej divízie Ing. Jaroslav Bilčík. Je presvedčený, že takáto investícia sa oplatí. Veď nový kĺbový trolejbus stojí približne sedem a pol milióna korún, zatiaľ čo rekonštrukcia vyjde od pol do jedného milióna. Prvé dva vynovené trolejbusy jazdia po bratislavských uliciach od konca minulého roka. Ten menší mal takmer štrnásť rokov, keď ho po úpravách v kabínke vodiča, na karosérii a po technických zásahoch pustili opäť na trať. Na väčšom, kĺbovom trolejbuse urobili zmien viac. Zvonka ho natreli na červeno-bielo, čo sú farby mesta, spodok a priestor okolo okien zafarbili na sivo. Novinkou sú bezdušové pneumatiky a kvalitnejšie zberače, ktoré umožňujú jazdiť tak, aby vozidlo nebrzdilo premávku. Mimochodom, trolejbus sa vraj rýchlosťou vyrovná autobusu a padanie tyčí, ktoré cestujúcich často rozčuľuje, má na svedomí zlý stav vozoviek. Ing. Bilčík spolu so svojím kolegom Jánom Horníkom sú spokojní aj s novým interiérom. Je nafarbený na bielo, takže pôsobí svetlejšie a priestrannejšie, sedadlá sú pohodlnejšie, širšie, nie koženkové, ale látkové. Nová je aj bezpečnostná podlaha s protišmykovou úpravou. Nad hlavami cestujúcich sú nainštalované informačné a reklamné panely, v ktorých sú momentálne vystavené kresby detí zo sanatória pre poruchy komunikácie a učenia. "Veríme, že pohľad na tieto obrázky Bratislavčanom spríjemní cestovanie," hovorí J. Bilčík a poznamená, že s rovnakým zámerom idú osloviť aj ďalšie školy. Vedúci trolejbusovej divízie majú v hlavách už mnoho ďalších nápadov, ktorými by chceli zlepšiť úroveň bratislavského cestovania. Všetko však závisí od financií.