Streda, 22. september, 2021 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky

Citroen Saxo 1.1i - najmladší z rodiny

Zo závodu Aulnay-sous-Bois neďaleko Paríža vychádzajú od februára minulého roku malé vozidlá Citroen Saxo. Názov Saxo zvolili tvorcovia pre toto vozidlo nižšej triedy preto, lebo predstavuje skrátený tvar sympatického hudobného nástroja a nachádza sa ...

Zo závodu Aulnay-sous-Bois neďaleko Paríža vychádzajú od februára minulého roku malé vozidlá Citroen Saxo. Názov Saxo zvolili tvorcovia pre toto vozidlo nižšej triedy preto, lebo predstavuje skrátený tvar sympatického hudobného nástroja a nachádza sa v ňom aj typické označenie pre modely značky Citroen - písmeno X. Citroen Saxo sa tak zaradil bok po boku k ďalším automobilom tejto triedy, ktorú zastupujú napr. Fiat Punto, Ford Fiesta, Mazda 121, Opel Corsa, Škoda Felicia, či VW Polo. Od konca minulého roku je zastúpené aj na našom trhu.

Skryť Vypnúť reklamu

Mierne klinovitá karoséria má triezve oblé tvary a pôsobí veľmi kompaktne. Vzhľadovo okamžite signalizuje svoju príslušnosť, ktorú zdôrazňuje typické logo - dva nad sebou umiestnené šípy. Koeficient aerodynamického odporu vzduchu predstavuje hodnotu od 0,32 do 0,34. Karoséria je navrhnutá tak, aby spĺňala stále sa sprísňujúce bezpečnostné požiadavky. Znamená to, že poskytuje dostatočnú ochranu cestujúcim v prípade nárazov spredu aj zboku. Po jej bokoch sa vo výške predného nárazníka nachádzajú ochranné lišty, ktoré plynulo prechádzajú až po zadný nárazník. Nazrime teraz na chvíľu do interiéru tohto vozidla. Ten poskytuje miesto pre piatich pasažierov, na zadných sedadlách je dostatok miesta pre osoby nižšieho vzrastu alebo deti. Sedadlá sú tvarované a poskytujú primerané pohodlie pri jazde. Zadné sedadlá sú delené a poskytujú možnosť prevážať aj väčšie batožiny. Pri ich sklopení sa základný objem batožinového priestoru 280 litrov zväčší na 953 litrov. Na zadných operadlách je umiestnená dvojica opierok hláv. Testovaný automobil bol vybavený motorom so zdvihovým objemom 1124 cm3 a výkonom 40 kW (54 k). Maximálny krútiaci moment 88 Nm sa dosahuje pri otáčkach 3800 min-1. Priemerná spotreba podľa údajov výrobcu je 6,3 litra na 100 kilometrov. Pri našom teste sme dosiahli priemernú spotrebu paliva 5,9 litra na 100 kilometrov. Z tohto výsledku vidno, že sme sa zviezli s úsporným automobilom. Vďaka svojim rozmerom je to výborný spoločník aj do mesta. Vodič sa po usadnutí za volant, ktorý dobre "padne" do ruky, zoznámi s vozidlom veľmi rýchlo. V "hlave" volantu sa nachádza airbag. Jednotlivé ovládacie prvky sú v dosahu vodiča, radenie prevodových stupňov je presné a jednoznačné. Zaujímavým prvkom je vyklápací výduch vetrania a vykurovania vpravo od volantu. Pred spolujazdcom sa nachádza malá schránka na odloženie najnutnejších malých predmetov. Zvnútra dvierok, v otvorenej polohe s aretáciou, sú dva kruhové prelisy, do ktorých sa dajú umiestniť plechovky s nápojmi. Ovládacie prvky vetracej a vykurovacej sústavy sú kombinované. Intenzita kúrenia a smer prúdenia vzduchu sa nastavujú "tiahlami" a rýchlosť ventilátora kruhovým ovládačom. Z hľadiska lepšej manipulácie by boli vhodnejšie všetky kruhové ovládače. Tlačidlo klaksóna je na páčke ovládania smerových a diaľkových svetiel. Jazdnými vlastnosťami nás náš malý spoločník presvedčil o tom, že ide o dynamické vozidlo aj napriek nižšiemu objemu motora. Automobil má dobrý podvozok zabezpečujúci primeraný pocit bezpečnosti pri jazde, odpruženie zodpovedá naturelu francúzskeho výrobcu - je komfortné a pohodlné. Aj keď testovaný automobil nemal posilňovač riadenia, ovládal sa veľmi dobre, riadenie bolo presné. V zákrutách sa Saxo správalo nedotáčavo. Automobil sme si vyskúšali zo začiatku s letnými pneumatikami. Vzhľadom na zasnežené cesty sme ho neskôr prezuli do zimných pneumatík Yokohama a na základe jázd na týchto pneumatikách sa dá potvrdiť stará známa vec - jazda na nich je oveľa bezpečnejšia. Tento fakt nakoniec potvrdzujú aj rozsiahle testy uskutočnené výrobcami pneumatík.

Skryť Vypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: vodou chladený štvorvalec, zdvihový objem 1124 cm3

Maximálny výkon: 40 kW (54 k) pri otáčkach 6220 min-1

Maximálny krútiaci moment: 88 Nm pri otáčkach 3800 min-1

Maximálna rýchlosť: 162 km/h

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 15,3 s

Priemerná spotreba paliva: 6,3 l/100 km (pri teste 5,9 l/100 km)

Rozmery: 3718 x 1595 x 1379 mm

Rázvor: 2385 mm

Pohotovostná/užitočná/celková hmotnosť: 805/505/1310 kg

Cena: 323 000,- Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  3. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  4. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  5. Odpady nad zlato
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  7. Znalec slovenského brandy
  8. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  9. Lekárne sa stanú miestom prevencie a edukácie pacientov
  10. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  3. Odpady nad zlato
  4. Schneider Electric má podporiť VELUX v uhlíkovej neutralite
  5. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  6. Znalec slovenského brandy
  7. Lekárne sa stanú miestom prevencie a edukácie pacientov
  8. Projekt KRAJa na podporu včelárov priniesol svoju úrodu
  9. Prečo čakať, keď teraz je najvyšší čas vykurovať eko-vedome?
  10. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 140
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 7 032
  3. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 897
  4. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 621
  5. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 3 167
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 856
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 720
  8. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 2 470
  9. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 401
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 093
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu