Autorka je spisovateľka a publicistika
V poslednom čase si dosť lámem hlavu nad podivným slovom influencer. Dorazilo k nám z anglicky hovoriacich krajín, nechce sa tam vrátiť a označuje osobu, ktorá ovplyvňuje verejnú mienku v prospech nejakého produktu. Je to rozhodne sofistikovanejšia marketingová figúrka ako nejaký predajca hrncov loviaci duše dôchodcov, nadskakujúc v autobuse na trase Miškovec – Košice.
Influencer ide s dobou, zahlcuje sociálne siete, používa aplikácie, vytvára pexeso pôvabných záberov, ukladá zlomky príbehu, ktorý o sebe a svojich záujmoch buduje. Aby bol prikrášlený obrázok ešte o niečo onakvejší, používa rôzne fotografické filtre, ktoré všetko rozžiaria, a nepodarené zábery vymaže – tak prezentuje perfektnú povrchovú úpravu svojho produktu. Môžu to byť kabelky, autá, dovolenkové destinácie, jedlo, polohlboké myšlienky, všetko, čo treba predať a pritom sa tváriť, že sa to deje spontánne a nie za peniaze.
Došlo už aj na knihy. Možno je to dobre, nech sa predávajú a kupujú v čo najhojnejšom množstve, nech sa autori radujú. Problém je len v tom, že táto forma propagácie hovorí podstatne viac o obale ako o obsahu.