Piatok, 24. september, 2021 | Meniny má Ľuboš, ĽuborKrížovkyKrížovky

Všeobecná zdravotná poisťovňa nesúhlasí s kritikou prezidenta Združenia zdravotných poisťovní

BRATISLAVA (TASR) - Sprehľadniť finančné toky v systéme zdravotného poistenia je možné len tak, že poistné rozpočty a účtovné závierky všetkých zdravotných poisťovní bude schvaľovať Národná rada SR. Zatiaľ táto povinnosť zo zákona vyplýva len pre Všeobecn

ú zdravotnú poisťovňu. Potom by sa nemohlo stať, aby Združenie zdravotných poisťovní (ZZP) verejne spochybňovalo analýzy VšZP a kritizovalo činnosť jej manažmentu tak, ako to urobil na tlačovej besede 13. februára prezident ZZP Eduard Kováč. Uviedla to v stanovisku Všeobecnej zdravotnej poisťovne k vyhláseniam Združenia zdravotných poisťovní tlačová tajomníčka Jana Millerová. Podľa stanoviska je VšZP za to, aby všetky zdravotné poisťovne zverejnili výsledky účtovej závierky za rok 1996 tak, ako to má povinnosť urobiť VšZP. Iba na konkrétnych číslach bude možné objektívne zhodnotiť výsledky hospodárenia poisťovní a ich cenovú politiku. Ako ďalej zdôrazňuje stanovisko, ZZP sa usiluje vyvolať predstavu, že prerozdeľovací mechanizmus je prerozdeľovaním medzi VšZP a ZZP. V skutočnosti ide o prerozdeľovanie medzi ekonomicky aktívnymi a ekonomicky neaktívnymi poistencami. Potvrdzuje to fakt, že časť poisťovní ZZP odviedla vlani na osobitný účet prerozdelenia 2,4 miliardy Sk, ale ďalších päť poisťovní ZZP dostalo z tejto sumy 1,3 miliardy Sk. Stanovisko ďalej pripomína, že mesačný výber poistného na jedného ekonomicky aktívneho poistenca bol vo VšZP 959 Sk, zatiaľ čo v ostatných zdravotných poisťovniach v priemere 973 Sk. V minulom roku, keď VšZP musela vyrovnať dlhy spôsobené politikou štátu, ostatné poisťovne platili v ambulantnej starostlivosti o 10 percent a v lôžkovej starostlivosti o 2 až 3 percentá vyššie ceny ako VšZP. To znamená, že ten istý lekár pri rovnakých službách dostával za poistencov iných poisťovní vyššie platby než za poistencov VšZP. "Keď VšZP od 1. februára vyrovnala svoje platby na úroveň ostatných poisťovní, tak je to podľa ZZP ľúbivá cenová politika," uvádza sa v stanovisku VšZP.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  3. Schátrali tam kúpele, palác aj železnica. Ako kedysi vyzeralo Trnavské mýto?
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  7. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  10. Znalec slovenského brandy
  1. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  2. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  3. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  6. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  7. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  9. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  10. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 7 230
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 676
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 171
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 454
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia 3 616
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 490
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 237
  8. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 190
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 121
  10. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 600
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu