Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

ŽSR navrhujú evidovať dlh štátu za osobnú prepravu zvlášť a nevykrývať ho z nákladnej dopravy

BRATISLAVA (SME - jam) - Správna rada Železníc SR (ŽSR) navrhuje, aby sa od tohto roku dlh štátu voči železniciam za realizáciu osobnej železničnej prepravy evidoval zvlášť na osobitnom účte. ŽSR totiž už 4 roky kompenzujú neschopnosť štátneho rozpočtu ..

BRATISLAVA (SME - jam) - Správna rada Železníc SR (ŽSR) navrhuje, aby sa od tohto roku dlh štátu voči železniciam za realizáciu osobnej železničnej prepravy evidoval zvlášť na osobitnom účte. ŽSR totiž už 4 roky kompenzujú neschopnosť štátneho rozpočtu dotovať osobnú prepravu v plnej výške svojimi ziskami z nákladnej železničnej dopravy. Takéto výraznejšie odčlenenie osobnej od nákladnej prepravy má byť dosiahnuté pred uzatvorením zmluvy o verejnom záujme na rok 1997. Je to zmluva, ktorá každoročne určuje, koľko prostriedkov štát vynaloží na osobnú železničnú prepravu, a pre ŽSR zasa povinnosť dodržiavať určitý objem dopravy. Pre tento rok sa v návrhu zmluvy počíta, že z celkovej straty 3,9 miliardy štát uhradí len 2,2 mld Sk a ostatných 1,7 mld Sk zostáva nepokrytých, teda železnice by ich mali uhradiť zo ziskov z nákladnej prepravy. Podľa vyjadrení členov manažmentu ŽSR štát dlhuje železniciam za realizáciu osobnej železničnej prepravy od roku 1993 celkovo 6,3 mld Sk. Dokonca štát prostredníctvom ministerstva dopravy nedodržiava ani objem znížených dotácií zapracovaných v zmluve. Za rok 1996 totiž dotácie nevykryli 1,2 mld Sk a podľa predbežných výsledkov nedostanú ŽSR ani celý rozsah prostriedkov prisľúbených v zmluve. Snaha o oddelenie nákladnej a osobnej železničnej prepravy sa prejavuje najmä v poslednom období, po príchode nového riaditeľa ŽSR z Východoslovenských železiarní Košice. Odborníci uvádzajú, že ak sa dlh štátu začal osobitne evidovať, tak nákladná železničná doprava sa stane veľmi lukratívnou a zaujímavou oblasťou. Okrem toho existujú snahy o privatizáciu tejto časti železničnej prepravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  2. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  8. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  9. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  10. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 055
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 234
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 754
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 650
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 439
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 033
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 476
  8. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 427
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 402
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu