Streda, 29. september, 2021 | Meniny má Michal, MichaelaKrížovkyKrížovky

Právne vedomie našich zákazníkov je nízke

BRATISLAVA (SME - bel) - Vlani pracovníci SOI vykonali takmer 20 tisíc kontrol. Z 15 601 nákupov a úhrad za poskytnuté služby bolo 50,36 percenta účtovaných v neprospech zákazníka. Percento predražovania má stúpajúci trend - kým v roku 1992 to bolo 46,86

percenta, o rok neskôr 49,74 percenta, v roku 1994 už 54,13 percenta. V roku 1995 síce kleslo na 49,62 percenta, ale vlani opäť prekročilo 50 percent. Výraznejšie stúpa miera poškodenia na 100 korún nákupu - v roku 1992 predstavovala 2,49 Sk, o dva roky už 5,73 Sk, v roku 1995 10,59 Sk, vlani 10,13 Sk. Veľa tovaru ponúkaného v obchodnej sieti je nekvalitného - minulý rok zistili inšpektori nedostatky až pri 65,79 percenta výrobkov. Mnohí obchodníci zneužívajú na predaj takéhoto tovaru aj obdobie vianočných nákupov, čo ústredný riaditeľ Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) Albín Sladovník označil za neetický prístup najmä z toho dôvodu, že tovar kúpený v tomto období je určený na obdarovanie. Podľa jeho slov je právne vedomie našich spotrebiteľov stále veľmi nízke. Tento stav konštatujú pracovníci SOI už niekoľko rokov. Z ich skúseností z vybavovania sťažností spotrebiteľov, ktoré majú stúpajúci trend, vyplýva aj poznatok, že zákazníci považujú SOI za všemohúcu inštitúciu. Ako však zdôraznil A. Sladovník, ťažko možno pomôcť napríklad vtedy, ak chýba pokladničný blok, doklad nevyhnutný na vybavenia reklamácie. Hoci na potrebu uschovať pokladničný blok SOI pri každej možnej príležitosti upozorňuje, skutočnosť v mnohých predajniach, kde hneď pri pokladniciach sú pristavené škatule na odhodené bloky, svedčí o evidentnom nezáujme zákazníkov o ne. Od 1. februára ponúkne SOI v rámci Internetu možnosť získať rady a informácie o kontrolách, prieskume trhu, testoch výrobkov a podobne. Uverejňovať ich bude na adrese: e-mail: soi@company.sk, stránka: www.company.sk/soi.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  3. Ako Dom odborov Istropolis pochoval Berchtoldov palác
  4. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  7. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  8. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  9. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  10. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  1. Ako Dom odborov Istropolis pochoval Berchtoldov palác
  2. Hľadáte nové príležitosti v kariére? Nájdete ich v obchode
  3. Odomknite si celé SME.sk s predplatným Prémium
  4. U. S. Steel nie je len dymiaci komín
  5. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  6. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  7. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 19 211
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 9 128
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 984
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 186
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 684
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 984
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 701
  8. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 642
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 439
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 260
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu