Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Fiat Marea Weekend 1.8 ELX

Keď sme sa v júli minulého roka vybrali do talianskej Parmy, ktorá je známa nielen slávnou väznicou, ale aj špeciálnym syrom - parmezánom, vedeli sme, že nás tam čaká nový Fiat, ktorý nahrádza typ Croma. Obnova modelovej palety talianskej automobilky ...

Keď sme sa v júli minulého roka vybrali do talianskej Parmy, ktorá je známa nielen slávnou väznicou, ale aj špeciálnym syrom - parmezánom, vedeli sme, že nás tam čaká nový Fiat, ktorý nahrádza typ Croma. Obnova modelovej palety talianskej automobilky Fiat sa začala pred takmer piatimi rokmi malým Cinquecentom, pokračovala novým Puntom a prvý vrchol znamenal dvojmodel Fiat Bravo/Fiat Brava, ktorý sa stal autom roka.

Pre Fiat Marea bola v Parme pripravená tiež prekrásna testovacia trasa. Vyskúšali sme si novú Mareu na všetkých druhoch ciest. Itinerár obsahoval úseky po diaľnici, po cestách prvej triedy, ale aj horské úseky s množstvom ostrých zákrut a vidiecke cesty. Už vtedy sa nám zapáčila najmä kombi-verzia. No a od novembra je už Fiat Marea a Fiat Marea Weekend (kombi) aj na slovenskom trhu. Média B.O.A.T. testoval Fiat Marea Weekend s benzínovým motorom 1.8 16V vo výbave ELX.

Skryť Vypnúť reklamu

Fiat Marea je posledným a najvyšším článkom reťaze nových typov talianskej automobilky Fiat. Väčšie modely už budú vyhradené pre druhé dve značky koncernu, pre Alfa Romeo a Lanciu. Marea má spoločnú podvozkovú skupinu s dvojtypom Bravo/Brava. Je však dlhšia, kombi až o takmer 30 centimetrov. To značí, že konštrukcia karosérie ťaží z maximálne predĺženého zadného previsu. Predná maska je takmer identická s typom Bravo/Brava. Ďalším zaujímavým prvkom je pomerne dosť šikmé predné sklo. Zvonka síce dotvára dynamický dizajn vozidla, no pre šoféra to značí zorné pole, na ktoré si musí zvyknúť. Aj preto sú clony proti oslneniu užšie než je zvykom. Napriek tomu sú rovnako funkčné ako tie známe väčšie. Výborný je systém ostrekovania. Dýzy ostrekovača striekajú v ôsmich prúdoch. To sú však iba maličkosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Pohodlie a komfort vo vnútri vozidla sú primerané triede. Nájde sa aj pár príjemných maličkostí, ktoré už tradične charakterizujú značku Fiat. Patrí medzi ne tretia poloha spínacej skrinky zapaľovania, keď po otočení kľúčikom je zamknutý volant, ale dajú sa rozsvietiť parkovacie svetlá. Poteší množstvo odkladacích dutín a skrinka na rukavice, ktorá "prežila" napriek airbagu pred spolujazdcom. Volant sa dá nastaviť do výšky, je vybavený posilňovačom s ľahkým chodom a spätné zrkadlá a predné okná sa ovládajú elektricky. Centrálnym prvkom palubnej dosky je oválny panel s rádiom a prehrávačom, tlačidlami pre predné a zadnú "hmlovku", otočnými kruhovými ovládačmi vetrania a kúrenia. Pod ním je ešte popolník.

Na predných sedadlách je dosť miesta aj pre nadpriemerne vysokého vodiča a pasažiera. Na zadných sa pohodlne odvezú dvaja dospelí. Traja menej pohodlne a na kratšie vzdialenosti. Medzi palubnými prístrojmi nechýba otáčkomer a príjemnou pomôckou je silueta automobilu v rýchlomere, ktorá indikuje správne zatvorenie dverí. Kúrenie je výkonné a za príplatok je možnosť zaobstarať si klimatizáciu.

Skryť Vypnúť reklamu

Na bokoch sú dvere v dolnej tretine chránené lištami a veko hrdla benzínovej nádrže sa otvára z miesta vodiča.

Batožinový priestor ponúka objem 500 litrov a zakrýva ho kryt z koženky, ktorý sa dá dvakrát preložiť a drží na vnútorných lištách "suchými zipsami". Kryt trpí známou chorobou - vydáva pri jazde vŕzgavé zvuky.

Zadné sedadlá sú sériovo delené. V batožinovom priestore sú zozadu na zadných sedadlách pripevnené tri praktické "kapsy" pre príslušenstvo. Je to príjemné pre tých, čo nesklápajú často zadné sedadlá kvôli batožine, pretože príslušenstvo nelieta po batožinovom priestore a neprekáža. Zadné sedadlá sa však nedajú sklopiť tak, aby vznikla rovná ložná plocha.

Výborným prvkom batožinového priestoru je aj možnosť sklopiť zadný nárazník a znížiť tým výšku nakladacej hrany.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné vlastnosti sú dobré. Motor 1.8 16v MPI s maximálnym výkonom 113 koní (83 kW) pri 5800 ot/min a s maximálnym krútiacim momentom 154 Nm pri 4400 ot/min je určený pre tých, čo jazdia dlhšie trasy na dobrých cestách - väčšinou na diaľnici. V širokom rozsahu otáčok od 2200 do 5800 ot/min si zachováva až 90 percent maximálnej hodnoty. Tento dobre vyvážený motor štvorcovej koncepcie (vŕtanie x zdvih = 82 x 82,7 mm), ktorý má osem vyrovnávacích závaží na kľukovom hriadeli a viacbodové vstrekovanie paliva, dodáva limuzíne maximálnu rýchlosť 195 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá podľa údajov výrobcu 10 sekúnd. Fiat Marea Weekend prekvapil veľmi príjemnou spotrebou. Počas redakčného testu sa pohybovala priemerná spotreba medzi 8,1 až 9,6 litra na 100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Fiat Marea Weekend dobre drží smerovú stabilitu, pri rýchlom prejazde zákrutami je mierne nedotáčavý a pruženie dobre reaguje na všetky obvyklé nerovnosti na ceste. Iba krátke vlny a klasické "rolety" ho mierne rozkmitajú. Brzdy sú účinné a ich charakteristiku vylepšuje aj dobre vyladený systém ABS.

Fiat Marea Weekend je automobil, v ktorom sa aj vodič aj pasažieri rýchlo udomácnia. Ponúka príjemný interiér a vyvážený pomer výkonov a ceny. Fiat Marea Weekend 1.8 vo výbave ELX stojí na Slovensku 654 900,- Sk vrátane DPH.

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Karoséria: päťdverové päťmiestne kombi.

Motor: vodou chladený štvorvalec DOHC 16V

vpredu naprieč, poháňajúci prednú nápravu

Zdvihový objem motora: 1747 cm3

Maximálny výkon: 83 kW (113 koní) pri otáčkach 5800 min-1

Skryť Vypnúť reklamu

Maximálny krútiaci moment: 154 Nm pri otáčkach 4400 min-1

Prevodovka: päťstupňová mechanická

Maximálna rýchlosť: 195 km/h

Zrýchlenie 0-100 km/h: 10,7 s

Priemerná spotreba paliva: 8,6 l/100 km

Objem palivovej nádrže: 63 l

Objem batožinového priestoru: 500 až 1500 l

Rozmery (dĺžka x šírka x výška): 4484 x 1741 x 1500 mm

Rázvor: 2540 mm

Pohotovostná hmotnosť: 1255 kg

Cena: 654 900,- Sk (vrátane DPH)

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Znalec slovenského brandy
  5. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 778
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 6 175
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 323
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 502
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 517
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 319
  7. Slovenský orloj – svetová atrakcia 3 213
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 180
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 117
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 2 710
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu