Štvrtok, 16. september, 2021 | Meniny má ĽudmilaKrížovkyKrížovky

Slovenské texty musia byť uvedené aj na všetkých druhoch alkoholických nápojov

BRATISLAVA (SME - jam) - Lepenie slovenských textov na fľaše drahých alkoholických nápojov je pre mnohých svetových výrobcov neprijateľné, pretože svoje výrobky predávajú ako celok, vrátane dizajnu fľaše. Mnohí výrobcovia whisky alebo rozličných koňakov,

keď jedna fľaša stojí niekoľko sto a dokonca pri špeciálnych druhoch niekoľko tisíc korún, nehodnotia túto povinnosť príliš optimisticky. "Pozrite sa, napríklad švédsky výrobca Absolut vodky vynaložil státisíce korún na dizajn fliaš, aj vďaka tomu vodku v silnej konkurencii predáva, a my mu priesvitnú fľašu zničíme samolepkou, na ktorej bude názov výrobku v slovenčine a dovozca," uviedol pre SME jeden z predstaviteľov dovozcov v odpovedi na otázku, ako hodnotia povinnosť uvádzať slovenské texty aj na alkoholických nápojoch. Situáciu vyriešili niektorí dovozcovia tak, že na drahšie nápoje začali lepiť slovenské texty na dno fľaše. Ako nás informovali v špecializovanej predajni Aktima v Bratislave, na väčšine alkoholických nápojov už takáto samolepka je, či ide o šampanské za 6 tisíc korún alebo o drahý koňak. Povestný Louis XIII za 33 tisíc Sk ešte text v štátnom jazyku nemá, pretože bol dovezený pred 1. júlom minulého roka. V budúcnosti však bude musieť mať aj táto fľaša slovenský text. "Pokúšali sme sa dohodnúť s výrobcami niektorých druhov alkonápojov, Cinzano a Martini, a niektorí nám vyhoveli. Pri výrobkoch, kde to výrobcovia odmietli, sa po dovezení tovaru na každú fľašu nalepia potrebné texty. Českí výrobcovia nám vyšli v ústrety a robia fľaše so slovenskými textami priamo vo výrobe," povedal pre SME F. Jahoda z firmy Klasfood, ktorá dováža alkonápoje aj z niektorých krajín EÚ.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  2. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  3. Radosť zachytiť tieto krásne krivky
  4. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  5. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  6. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  7. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  8. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  10. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  1. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  2. Pápež František požehnal základný kameň novej nemocnice
  3. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  4. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  10. ŠKODA prišla s unikátnou platformou
  1. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 9 154
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 5 987
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 3 906
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 3 750
  5. Mayo Galuška praží extra kávu, oligarcha Hodorovský je Mr. Krach 2 809
  6. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 2 256
  7. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 842
  8. Prvá dáma festivalu 1 711
  9. Za koľko zradil Judáš Ježiša podľa dnešných peňazí? 1 681
  10. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 1 552
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu