i poľskí investori v celkovom náklade 8,5 milióna poľských zlotých. Súčasťou areálu objektu je aj zhruba 2000 m2 obslužnej plochy. Vzrastajúci objem nákladnej prepravy na tomto cestnom hraničnom priechode, ktorým prechádza medzinárodná komunikácia E 371, sú moderné technické zariadenia, ktoré slúžia na kontrolu potravinárskych a ďalších poľnohospodárskych výrobkov a tovarov, zariadenia na meranie nápravných tlakov, či zariadenie na detekciu rádioaktívnych materiálov. Aj keď nový odbavovací terminál sa nachádza na poľskej strane colnice, jeho služby môžu využívať aj naše colné a pasové orgány. Jeho vybudovaním sa výrazne zlepší kvalita odbavovania cestujúcich. Dlhé, až niekoľkokilometrové rady kamiónov a ostatných nákladných áut asi celkom nevymiznú, ale určite ich bude menej ako v minulosti. Vybudovanie nového hraničného terminálu však prináša so sebou aj negatívne stránky. (Pozri na tejto strane dolu, Ladomirovčania píšu premiérovi.) Podľa reálnych predpokladov by mala tohto roku vzrásť o 25 % preprava nákladnými vozidlami cez vyšnokomárnický hraničný priechod, čo vôbec nepoteší obyvateľov obcí ležiacich od hranice až po Svidník. Napriek tomu, že hustota premávky a po utorku aj technická vybavenosť tohto hraničného priechodu sú na európskej úrovni, technická kvalita E 371, či po našom 1/73, zodpovedá úrovni okresných ciest spred niekoľkých desaťročí. Najviac to pociťujú občania Ladomirovej, ale aj Hunkoviec a Krajnej Poľany, ktorú priamo pretína táto komunikácia.