Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

Londýn rozbehol kampaň na podporu britského exportu do strednej Európy

LONDÝN (SME - IVAN KUHN) - V Londýne sa včera uskutočnila tlačová konferencia britského ministra zahraničných vecí Malcolma Rifkinda, ministra obchodu Anthonyho Nelsona a predsedu výboru pre obchod Iana Langa pri príležitosti začatia informačnej kampane .

LONDÝN (SME - IVAN KUHN) - V Londýne sa včera uskutočnila tlačová konferencia britského ministra zahraničných vecí Malcolma Rifkinda, ministra obchodu Anthonyho Nelsona a predsedu výboru pre obchod Iana Langa pri príležitosti začatia informačnej kampane pod názvom Stredná Európa - otvorená pre obchod. Obsahom 18-mesačnej kampane je podpora britského exportu a investícií na trhoch piatich stredoeurópskych krajín - menovite Poľska, Česka, Slovenska, Maďarska a Slovinska. Kampaň je rozdelená do dvoch etáp. V prvej sa budú prostredníctvom tridsiatich seminárov šíriť medzi britskými podnikateľskými subjektmi informácie o možnostiach podnikania na trhoch spomínaných krajín. Druhá etapa bude zameraná na uskutočnenie projektov v piatich vytypovaných oblastiach, ktorými sú poľnohospodárstvo a potravinový priemysel, strojárstvo so zameraním na dopravné prostriedky, spotrebný tovar, elektronika a telekomunikácie, zdravotníctvo. Cieľom kampane je zdvojnásobiť britský export do týchto krajín do roku 1998 na 4 miliardy britských libier, teda asi 200 miliárd slovenských korún, a vytvoriť sto nových investičných projektov. Táto proexportná kampaň je prvou v krajinách bývalého východného bloku. Ako na tlačovej konferencii uviedol predseda výboru pre obchod Ian Lang, uskutočnenie tejto kampane je odrazom dynamického rozvoja trhov spomínaných piatich krajín, ktoré sa podľa jeho slov môžu stať európskymi tigrami. Na enormný potenciál týchto trhov poukázal vo svojom vyhlásení, vydanom pri príležitosti začatia kampane, aj britský premiér John Major. Jedným z dôležitých aspektov kampane, ktorá bude stáť Veľkú Britániu 1,2 milióna britských libier, teda asi 60 miliónov slovenských korún, je jej zameranie predovšetkým na malé a stredné podnikateľské subjekty. Na otázku denníka SME, či bol zostavený rebríček spomínaných piatich krajín na základe dosiahnutých makroekonomických výsledkov, podľa ktorého by niektoré krajiny boli propagované viac a niektoré menej, Ian Lang odpovedal: "Nie, nič také robiť nebudeme. Povieme britským podnikateľom, aké sú možnosti v každej krajine. Je na podnikateľských subjektoch samotných, ktorú krajinu v ktorej oblasti si vyberú." Kampaň Stredná Európa - otvorená pre obchod sa začne 20. januára seminárom v Londýne, na ktorom by sa mali zúčastniť aj veľvyslanci všetkých piatich stredoeurópskych krajín. Prídu však nanajvýš štyria. Slovenská republika totiž už šesť mesiacov nemá obsadený post veľvyslanca vo Veľkej Británii.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  2. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  6. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  10. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  1. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  4. Pápež František požehnal základný kameň novej nemocnice
  5. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  6. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 9 061
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 225
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 412
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 160
  5. Mayo Galuška praží extra kávu, oligarcha Hodorovský je Mr. Krach 2 307
  6. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 2 288
  7. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 854
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 1 772
  9. Prvá dáma festivalu 1 639
  10. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 513
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu