Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Dovozcovia tvrdia, že formálny jazykový fundamentalizmus obmedzuje podnikanie

BRATISLAVA (SME - gub) - Formalistické uplatňovanie jazykového zákona spôsobuje v obchode množstvo problémov. SME na to upozornil B. Perényi, obchodný riaditeľ spoločnosti Intermedia z Banskej Bystrice, ktorý prostredníctvom troch pobočiek ako výhradný ..

BRATISLAVA (SME - gub) - Formalistické uplatňovanie jazykového zákona spôsobuje v obchode množstvo problémov. SME na to upozornil B. Perényi, obchodný riaditeľ spoločnosti Intermedia z Banskej Bystrice, ktorý prostredníctvom troch pobočiek ako výhradný díler zastupuje špičkové zahraničné firmy v oblasti exkluzívnej kozmetiky. Kým vlani sa obchod uspokojil s návodom a názvom v slovenčine priloženým k bežnému baleniu, dnes chcú obchodníci viac: na každom výrobku aj slovenský názov. Teda napríklad nie "rouge", ale "rúž" a podobne. S týmto problémom sa stretáva aj firma IDV Slovakia, s. r. o., dovozca značkových liehovín. Na všetky fľaše musia lepiť biele samolepky, ktoré vysvetľujú slovenskému spotrebiteľovi napríklad, že Cinzano je vermút. V tejto firme nás zdroj, ktorý si neželá byť menovaný, informoval, že niektorí zákazníci začali tovar vracať, ak nebol označený nálepkami, iní si dodatočne nálepky vyžiadali. Podobne aj banskobystrickej Intermedii začali odberatelia vracať kozmetiku, ktorú odoberali v rámci dlhodobých kontraktov - dnes hrozí pre tento konflikt súdny spor. Aj dovozcovia kozmetiky, aj dovozcovia nápojov sú názoru, že obal spolu s originálnou etiketou je súčasťou výrobku a nalepovanie bielych samolepiek s údajom, že ide o kolínsku vodu, na "eau do cologne" v hodnote okolo štyritisíc korún je nezmysel. Zástupcovia maloobchodu trvajú na tom, že za neoznačený tovar ich môžu stíhať jazykoví inšpektori. Na Sekcii štátneho jazyka a národného písomníctva Ministerstva kultúry SR nám povedali len toľko, že označovanie výrobkov upravuje zákon o potravinách, potravinársky kódex a jazykový zákon, a že o žiadnych výnimkách niet dôvodu hovoriť.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 891
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 654
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 575
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 4 431
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 670
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 513
  7. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 421
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 320
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 2 986
  10. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 896
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu