Streda, 22. september, 2021 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky

Steven Seagal ako majster kamennej tváre *RECENZIE / FILM

Sám proti zlu (Glimmer Man) * USA 1996 * Réžia: John Gray * Hrajú: Steven Seagal, Keenen Ivory Wayans, Bob Gunton, Brian Cox 92 minút * Distribuuje: Gemini Film * Premiéra v SR: 9. januára 1997

Za slušný hollywoodsky projekt možno označiť akčný kriminálny film s prvkami suchého humoru Sám proti zlu, i keď úvodné titulky so strhujúcou hudbou Trevora Rabina by pri troške psychologickejšieho vypracovania ďalšieho deja mohli predznamenávať zaujímavé dielo. Prebleskujúce pohľady na policajné materiály a miesta činu takto aspoň na chvíľu pripomenú atmosféru kvalitnejšieho thrilleru Sedem, aby sa v pokračujúcej spŕške bojových scén zvrhli na obyčajný priemer akčnej produkcie. Morbídne estetické detailné zábery ukrižovaných obetí rituálnych vrážd strieda pomerne primitívna brutalita nasledujúcich prestreliek, súbojov a výbuchov. Herec a režisér Steven Seagal (1952, Detroit) má s tým všetkým dostatok skúseností - už ako šestnásťročný odišiel do Japonska, kde sa stal žiakom bojových techník, osvojil si karate, džudo, aikido i boj s mečom kendo a potom tam otvoril svoju prvú školu bojových umení. V roku 1984 sa vrátil do USA a v Los Angeles otvoril školu, ktorú navštevovali aj viaceré herecké hviezdy. Postupne začal Seagal budovať i vlastnú filmovú kariéru a sám sa stal hviezdou akčnej kinematografie. Po filmoch ako Nico, Vyhrať so smrťou, Prepadnutie v Pacifiku či Aljaška v plameňoch však prichádza ako majiteľ doslova kamennej tváre, pokojne ovládajúci všetky svoje city a schopný šokovať aj asistentku pri detektore lži. Jeho losangeleský policajt James Cole je tajuplnou postavou so záhadnou minulosťou a Seagal si ju s exotickými korálkami, ružencom a špecifickým oblečením úplne vychutnáva. Rituálne vraždy manželských dvojíc rieši so svojím partnerom Jimom Campbellom (Keenen Ivory Wayans), ktorý je vo filme nosičom zábavného prvku. Ešte aj v momentoch, keď obidvoch vyšetrovateľov začína ohrozovať ruská mafia, ktorá napodobňovaním zločinov psychopatického katolíka zakrýva stopy o pašovaní chemických zbraní. Nechýba politické pozadie a najatý vrah končí efektne napichnutý na špicoch železnej brány. Milovníci "karate-titulov" sa majú zase na čo pozerať. Ak ste na podobné záležitosti alergickí, zapáľte si vonné kadidlo a nasypte si pod jazyk sušený a mletý jelení penis. Policajnej dvojici v tomto filme to pri riešení nečakaných situácií pomáhalo.

1. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  3. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?