Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Renault Espace v Arizone...

A v Nevade, ak mám byť celkom presný. Práve v týchto dvoch štátoch USA sa spoločnosť Renault rozhodla dať po prvý raz novinárom do ruky inovovanú verziu typu Espace - priekopníka triedy "vanov" v Európe. Hoci sa Espace v USA nebude vyrábať a zrejme ani ..

A v Nevade, ak mám byť celkom presný. Práve v týchto dvoch štátoch USA sa spoločnosť Renault rozhodla dať po prvý raz novinárom do ruky inovovanú verziu typu Espace - priekopníka triedy "vanov" v Európe. Hoci sa Espace v USA nebude vyrábať a zrejme ani predávať, malo umiestnenie prezentácie do USA svoju logiku. Renault je totiž vlastníkom firmy MACK, vyrábajúcej typicky gigantické americké "trucky", brázdiace tamojšie cesty v naozaj hojnom počte.

Renault Espace v súčasnej podobe mal premiéru na jesennom Parížskom autosalóne. Tam, aj na cestách USA, budil pozornosť predovšetkým jeho nový vonkajší design. Espace dostal tvár s ostro rezanými rysmi arizonských cowboyow (najmä vpredu). Jej ostrosť však nie je agresívna, skôr pôsobí dôveryhodne suverénne. Podčiarkujú ju atraktívne umiestnené mriežky vo vonkajších spätných zrkadlách. Obstarávajú prívod vzduchu do kabíny. Karoséria ako celok je podstatne zaoblenejšia a tvarovo vyzretá. Vnútorný priestor sa v pozdĺžnom smere zväčšil vďaka novej koncepcii umiestnenia motora naprieč. Interiér poskytuje absolútne pohodlie šiestim cestujúcim, pričom určený je až pre siedmich. Sympatické sú tenké predné stčpiky, prevzaté z pôvodnej verzie. Vďaka nim poskytuje Espace azda najlepší výhľad spomedzi všetkých konkurentov. V ničom nezaostáva ani originalita riešenia interiéru. Prístrojovú dosku tvoria dve horizontálne "terasy" cez celú vnútornú šírku. Digitálne prístroje sú umiestnené uprostred, pod predným oknom. Aj toto riešenie podčiarkuje jednu z filozofických čŕt riešenia interiéru - rovnocennosť všetkých členov posádky, toľko vyžadovanú najmä deťmi. Okrem obvyklých ovládačov pod volantom má vodič i spolujazdec vlastné ovládanie vetrania a kúrenia. Zabudované rádio má ovládač pod volantom, alebo bezdrôtové diaľkové ovládanie - opäť rovnaké právo výberu pre všetkých. V aute je nevídane veľa užitočných odkladacích priestorov. Centrálna skrinka v prístrojovej doske má objem neuveriteľných 33 litrov a dá sa poličkami účelne rozdeliť. Prístup pripútaného vodiča do nej však je čiastočne obmedzený. Nechýbajú vždy vítané dutiny vo dverách, držiaky nápojov a dokonca stolíky pre sediacich na zadných sedadlách. Interiér je teda pre život v aute prispôsobený naozaj skvele. Napokon, stovky míľ medzi Phoenixom, Grand Canyonom a Las Vegas nás o tom dokonale presvedčili. Dokonca aj sedadlá, ktorých sedačky ma na prvý pohľad neoslnili, poslúžili veľmi dobre.

Skryť Vypnúť reklamu

Absolutórium si zaslúži (v špičkovej verzii) uchytenie sedadiel na koľajniciach. Umožňuje nekonečné množstvo variantov ich usporiadania, presne podľa momentálnej potreby. Klobúk dole! Vyskúšal som nový Espace s turbodieselovým motorom 2,2 l 12 V 115 PS a 3,0 l V6 170 PS. Turbodiesel pôsobil veľmi úsporným dojmom, je tichý, kultivovaný, pružný i výkonný. V spojení s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou mi však chýbal v základnej výbave vozidla otáčkomer. Jazda s trojlitrovým šesťvalcom v spojení s automatickou prevodovkou a tempomatom bola jednoducho "tá pravá amerika". Obidve verzie (k dispozícii bude ešte 2,0 l 115 PS benzínový motor) presvedčili o vysokej úrovni komfortu, bezpečnosti a racionality kombinácie pohonu, podvozku a koncepcie karosérie.

Skryť Vypnúť reklamu

Renault Espace dal už pri prvom dotyku jednoznačne najavo odhodlanie udržať si svoje postavenie v rastúcej konkurencii vanov aj na európskom trhu. V porovnaní s americkými a ázijskými konkurentmi ponúka viac sympatickej európskosti, lepšieho pochopenia toho, čo od takéhoto vozidla žiada Európan. Ostatných predčí variabilitou interiéru a jeho lepšou obývateľnosťou. Konečné slovo však má zákazník - ten rozhodne, ktorý zo širokej ponuky v tomto segmente trhu, bude najúspešnejší.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  2. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  3. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  4. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  5. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  6. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  9. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  10. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 945
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 721
  3. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 4 823
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 253
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 3 257
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 372
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 211
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 022
  9. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 888
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 814
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu